بورس صعودی می شود؟/ پیش بینی بازار سهام 27 فرودین 1402

کدخبر: ۵۶۷۵۷۳
دیروز بازار سهام یکی از صعودی‌ترین و سبزترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. بدین ترتیب شاخص از نیمه کانال 2.2 میلیونی بالا آمد و یک گام بلند به سمت بالا برداشت. با توجه به وجود مازاد تقاضا و ورود سنگین پول حقیقی به نظر می‌رسد امروز نیز بازار به سمت بالا حرکت کند.
بورس صعودی می شود؟/ پیش بینی بازار سهام 27 فرودین 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های  بورس تهران  بیشترین صعود در سال جدید را پشت سر گذاشتند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –یکشنبه 27 فروردین- به روند  بازار سهام  در روز شنبه نگاه می‌کنیم. در اولین روز هفته شاخص کل صعود 74 هزار و 23 واحدی –معادل 3.4 درصد- داشت و  شاخص کل  هم‌وزن 26 هزار و 793 واحد –معادل 3.87 درصد- رشد کرد.

شاخص کل و شاخص هم وزن بورس بالاترین رشد در سال جدید را پشت سر گذاشت. از نظر درصد تغییر نیز شاخص کل بیشترین رشد در سال 1402 را ثبت کرد اما  شاخص هم وزن  امروز دومین صعود بزرگ سال داشت. 

 شاخص کل فرابورس نیز 910 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن  فرابورس  رشد 5 هزار و 129 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 652 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 23 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 97 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 3 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت بیمه پارسیان (پارسیان)، بانک ملت (وبملت) و شرکت قند پیرانشهر (قپیرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت ایران  خودرو  دیزل (خاور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای بموتو (شرکت موتوژن) و ولکار (شرکت لیزینگ کارآفرین) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت)، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و شرکت پلیمر آریا ساسول (آریا) بیشترین کاهش قیمت را داشت.

پیش بینی بورس

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 373 نماد صف خرید داشتند و 5 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 74 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 649 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 63 درصدی به 4 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز شنبه شاخص کل بیشترین رشد سال جدید را ثبت کرد. در پایان معاملات شنبه، اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و قیمت سهام 97 درصد نمادهای بازار افزایش یافت. بدین ترتیب شاخص هم وزن نیز بیش از 26 هزار واحد رشد کرد که دومین رشد بزرگ شاخص هم وزن در سال 1402 است. 

دیروز نمادهای بزرگ بازار؛ فملی، وغدیر و  فارس  بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و نمادهای پارسان، فولاد، شستا و  شبندر  در رتبه‌های بعدی بودند.  

دیروز 2 هزار و 194 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد که بیشترین رقم در 2 و نیم سال اخیر است. نمادهای وبملت، شتران، کوثر، امین، وبصادر، کرمان، برکت، وپارس، اخابر و  شبریز  بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. 

بنابراین دیروز بازار سهام یکی از صعودی‌ترین و سبزترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. بدین ترتیب شاخص از نیمه کانال 2.2 میلیونی بالا آمد و یک گام بلند به سمت بالا برداشت. با توجه به وجود مازاد تقاضا و ورود سنگین  پول حقیقی  به نظر می‌رسد امروز نیز بازار به سمت بالا حرکت کند. 

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید