گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

عقبگرد قیمت سکه در بازار رسمی/دلار رسمی قد کشید

کدخبر: ۵۶۷۷۰۷
اقتصادنیوز: طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز 27 فروردین 1402 با کاهش 500 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 30 میلیون و 540 هزار تومان قرار گرفته است.
عقبگرد قیمت سکه در بازار رسمی/دلار رسمی قد کشید

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار دلار و سکه امروز یکشنبه 26 فروردین 1402 مانند روزهای گذشته در یک محدوده خاص معامله شد.

هسته سخت دلار در کانال پنجم

قیمت دلار در معاملات نقدی دومین روز هفته جاری مانند هفته قبل بر روی پله اول کانال پنجم معامله شد بیش از یک هفته است که اسکناس آمریکایی بر روی پله اول در حال رفت و برگشت است.برخی از بازیگران ارزی در بازار امروز برای چندمین‌بار در روزهای اخیر به سمت پله دوم و عبور از آن حمله کردند با این حال کار آنها باز هم بی نتیجه ماند.

به نظر می رسد پله دوم کانال پنجم به هسته سختی تبدیل شده و تا زمانی که بازیگران بزرگ وارد بازار نشوند معامله گران خُرد توان شکست آن را پیدا نخواهند کرد.

البته درهم نیز این روزها سایه حمایتی خود را از روی سر بازار دلار برداشته و همین عامل موجب احتیاط برخی از خریداران شده است.

اظهارات فعالان نشان می دهد که معامله گران تمایل زیادی به خرید و فروش نداشتند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار بودند. به باور این دسته، برخی از خریداران بزرگ در شرایط کنونی از بازار خارج شده اند.

به باور برخی تحلیلگران، نوسانات صعودی  شاخص کل بورس  و سبزپوش شدن  بازار سهام  ، یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در تنظیم انتظارات بازیگران دلار بوده است.

دلاری‌ها تصور می‌کنند که بخشی از سرمایه معامله‌گران وارد  بازار سهام  شده است و به همین دلیل با احتیاط بیشتری رفتار می‌کنند و دست به خریدهای معنادار ارزی نمی‌زنند.

دلار رسمی قد کشید 

اما در سمت رسمی قیمت دلار امروز یکشنبه 27 فروردین 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا ایران به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد.هر برگ اسکناس آمریکایی در مرکز یاد شده در آستانه ورود به کانال 42 هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار امروز  یکشنبه 27 فروردین ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش 187 تومانی نسبت به روز گذشته عدد 41 هزار و 911 تومان را نشان می‌دهد.

یورو تغییر کانال داد

همچنین قیمت یورو در این مرکز از کانال 45 هزار تومان وارد کانال 46 هزار تومان شد و رقم 46 هزار و 272 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته حدود 470 تومان افزایش یافته است.

قیمت درهم در مرکز مبادله

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 412 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 101 تومان، 42 هزار و 65 تومان و 10 هزار و 375 تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی در بازار امروز 

قیمت ارز و سکه در سایت کانون صرافان امروز روند کاهشی به خود گرفته است.

قیمت دلار امروز یکشنبه 27 فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 13:00) بطور میانگین حدود 42 هزار و 103 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی که روز گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، امروز با کاهش 320 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 45 هزار و 987 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی نیز بطور میانگین 13 هزار و 321 تومان اعلام شده است.

این قیمت‌ها در صرافی‌های مجاز در حالی به ثبت رسیده که برخی کانال‌ها و سایت‌ها از قیمت دلار امروز در کانال 50 هزار تومان در بازار آزاد و غیررسمی خبر می‌دهند.

در بازار داخلی ایران قیمت طلا 18 عیار امروز با 10 هزار و 300 تومان رشد نسبت به روز قبل در محدوده 2 میلیون و 524هزار و 700 تومان به فروش رسید. 

کاهش قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز با کاهش 500 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 30 میلیون و 540 هزار تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز با کاهش تقریبا 148 هزار تومانی به طور میانگین رقم 18 میلیون و 242 هزار تومان را نشان می‌دهد.

تا حوالی ظهر امروز یکشنبه 27 فروردین ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان حدود 11 میلیون و 212 هزار تومان اعلام شده است.این قیمت 88هزار تومان پایین تر از عصر دیروز است. 

قیمت ربع سکه در مرکز مبادله

در تابلوی مسکوکات مرکز مبادله ارز و طلای ایران اما قیمت ربع سکه حدودا 9 میلیون و 568 هزار تومان درج شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید