یکه تازی سکه در بورس کالا

فنر قیمت سکه در رفت /پیش بینی بازار سکه از مسیر دلار

کدخبر: ۵۷۰۷۲۵
سکه رفاه دیروز سکه امامی در بازار نقدی را زیر گرفت و تا بالای سطح ۳۶ میلیون تومان بالا رفت، این قیمت با کف بازار حداقل ۲ میلیون‌تومان فاصله را نشان می دهد.
فنر قیمت سکه در رفت /پیش بینی بازار سکه از مسیر دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی دیروز صعودی شد.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده، سکه دیروز نه تنها وارد کانال ۳۴ میلیون تومان‌ شده بلکه برای ساعاتی اولین مرز مقاومتی یعنی ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان‌ را هم‌لمس کرده است.

۲ دلیل اصلی افزایش قیمت سکه

تحلیلگران اقتصادی ۲ دلیل مهم را برای افزایش جسارت خریداران سکه عنوان می کنند.

قیمت کارخانه ای این خودرو 500 میلیون گران تر شد

پیش بینی قیمت دلار بعد از استیضاح /سکه رفاه از بازار سبقت گرفت

شتاب گرفتن نرخ دلار بعد از رمضان

از نگاه دسته ای، اولین دلیل پیشروی قیمت سکه ناشی از شتاب گرفتن سرعت نرخ دلار در چند روز اخیر بوده است.

اسکناس آمریکایی که در ماه رمضان در یک محدوده خاص دچار سکته قیمتی شده بود، با پایان ماه مبارک و شروع دومین ماه سال جاری، خود را به پله های بالاتر رساند.

یکه تازی سکه در  بورس کالا

دومین دلیل، یکه تازی فلز گران بهای داخلی در بورس کالاست.

سکه رفاه دیروز  سکه امامی در بازار نقدی را زیر گرفت و تا بالای سطح ۳۶ میلیون  تومان بالا رفت، این قیمت با کف بازار حداقل ۲ میلیون‌تومان فاصله را نشان می دهد.

سکه بازان‌هم بعد از اینکه دیدند بورس کالا به  فردوسی سیگنال صعود می دهد جسارت بیشتری پیدا کردند و با خیال راحتری در موقعیت خرید قرار گرفتند.

اما سوال اصلی این است، چرا سکه بورسی از کف بازار سبقت گرفته است؟

دیروز در بازار شایعه شده بود بانک مرکزی سکه خریداران اوراق سلف را تحویل نداده است. سکه بازان هم با برجسته کردن این موضوع در بازار جو صعود ایجاد کردند.

پیش بینی قیمت سکه امروز

البته دیروز بانک مرکزی اعلام کرد سکه خریداران را به صورت فیزیکی تحویل خواهد داد. عده ای از فعالان اقتصادی می گفتند این‌خبر ممکن‌ است تا حدودی جو خرید را کمرنگ کند.

با این حال، دسته دیگر باور دارند بازیگر اصلی بازار سکه، دلار است. به باور آنها تا زمانی که دلار کاهش معناداری پیدا نکند، نزول قابل توجه نرخ سکه امامی دور از انتظار خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید