صعود شاخص بورس امروز/ نمادهای سبز بازار+ نقشه

کدخبر: ۵۷۰۸۱۵
امروز نمادهای وبصادر و ثبهساز بیشترین ارزش معاملات و بیشترین ورود پول حقیقی بازار سهام را داشتند.
صعود شاخص بورس امروز/ نمادهای سبز بازار+ نقشه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در معاملات روز دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402،  شاخص  بورس   تهران هزار و 304 واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد و تا سطح 2 میلیون و 480 هزار و 642 واحد بالا آمد. 

تداوم رشد بورس / وبصادر و ثبهساز در صدر معاملات

 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با رشد 8 هزار و 435 واحدی در رقم 824 هزار و 962 واحدی ایستاد. 

شاخص کل   فرابورس   نیز با رشد 191 واحدی به رقم 31 هزار و 145 واحد رسید.  شاخص هم وزن  در  فرابورس  هم روند صعودی داشت و با افزایش 2 هزار و 6 واحد به سطح 147 هزار و 976 واحد رسید. 

تداوم ورود  پول حقیقی  به بورس 

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی  بازار سهام  برای دوازدهمین روز کاری متوالی مثبت شد و 677 میلیارد تومان  پول حقیقی  به بازار سهام وارد شد که نسبت به دیروز افت 45 درصدی داشته است.

امروز نماد ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) برای دومین روز متوالی بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 209 میلیارد تومان بود. پس از ثبهساز، نمادهای وبصادر، همراه و انرژی بیشترین  ورود پول حقیقی  را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج  پول حقیقی  به نمادهای فولاد، شستا و شپنا اختصاص داشت. 

بورس

نمادهای پیشران بورس

امروز نمادهای فارس، وپارس،  حکشتی  و همراه بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در صعود شاخص کل  بورس  داشتند و در مقابل کگل، شپدیس و  فملی  نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر  شاخص کل  داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، هرمز و  صبا  بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، فجهان و شگویا بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز  خودرو  بیشترین تراکنش را داشت و شستا و  خساپا  در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز گلدیرا، کرمان و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

بورس

ارزش معاملات بازار 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به 261 هزار و 739 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 236 هزار و 595 میلیارد تومان بود که 90 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 20 هزار میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد وبصادر (بانک صادرات) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 472 میلیارد تومان بود. 

پس از وبصادر، ثبهساز بیشترین ارزش معاملات را داشت و گلدیرا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد وبملت و  فولاد  در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبصادر با تعداد یک میلیارد و 717 میلیون و 274 هزار و 149 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ثبهساز تعلق داشت. دو نماد وبملت و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات دوشنبه، 226 نماد صف خرید داشتند و 13 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 12 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 234 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 2 درصدی به 41 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید