دنده معکوس شبانه قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

کدخبر: ۵۷۲۰۴۳
بررسی‌ها نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت سکه امامی نه‌تنها در معاملات نقدی دیده شد، بلکه شب گذشته در معاملات پشت خطی نیز سکه یک رقم از ارزش خود را از دست داد.
دنده معکوس شبانه قیمت سکه/ پیش بینی قیمت سکه امروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  قیمت سکه امامی  که در روز پنجشنبه تحت تاثیر جهش خیره‌کننده  قیمت طلای جهانی  وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شده بود، در اولین روز هفته جاری با کامبک طلا، اصلاح شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روز شنبه، جو فروش در بازار حکم فرما بوده و  سکه امامی  در محدوده ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

برخی از فعالان اقتصادی می‌گفتند مرز یادشده برای  قیمت سکه  از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ این دسته از تحلیلگران معتقد بودند در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقبگرد تا کانال ۳۲ میلیون تومان هم محتمل خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت سکه امامی نه‌تنها در معاملات نقدی دیده شد، بلکه شب گذشته در معاملات پشت خطی نیز سکه یک رقم از ارزش خود را از دست داد.

گفته می‌شود دیشب سکه امامی در محدوده ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید؛ امری که احتمال تداوم عقبگرد قیمت سکه در روز جاری را تقویت کرده است.

در کنار طلای جهانی، برخی دیگر از تحلیلگران اقتصادی دلیل در سراشیبی قرار گرفتن فلز گرانبهای داخلی را ناشی از اطلاعیه جدید بانک مرکزی مبنی بر نحوه تسویه  اوراق سلف  سکه مرکزی می‌دانند.

بانک مرکزی اعلام کرده: کلیه تعهدات بانک مرکزی در خصوص‌اوراق سلف سکه مرکزی به صورت فیزیکی و از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران تسویه می‌شود.

بانک مرکزی با اعلام این خبر، تاکید کرده که کلیه تعهدات این بانک (به‌جز سهام متعلق به بازارگردان) در سررسید از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران به صورت فیزیکی تسویه و از تاریخ 1402.02.23 الی 1402.02.31 به مشتریان تحویل می‌شود.

امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت، بازار جهانی طلا تعطیل رسمی است؛ بنابراین سکه‌بازان سعی می‌کنند مسیر حرکتی خود را با نرخ دلار تعیین کنند.

طبق اعلام کانال‌ها و سایت‌های مختلف حداقل شب گذشته کمتر کسی حاضر بود در معاملات پشت خطی در موقعیت خرید دلار قرار بگیرد و فشار فروش در بازار شبانه مشهود بود.

فعالان اقتصادی باور دارند در شرایط فعلی اگر قرار باشد سکه امامی در دومین روز هفته جاری مسیر اصلاح را دنبال نکند  باید  قیمت دلار  در مسیر افزایش قرار بگیرد. با این حال،همانطور که گفته شد حداقل در معاملات پشت خطی دیشب اسکناس آمریکایی تمایل خاصی برای رشد قیمت نداشت و این نشانه خوبی برای سکه بازان افزایشی نیست. به نظر می‌رسد این امر روز پررونقی را برای بازار سکه نوید نمی‌دهد.

از سوی دیگر  حباب سکه  امامی به بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و ارزش ذاتی سکه در کانال ۲۵ میلیون تومان قرار دارد.برخی از تحلیلگران می‌گفتند این سطح از حباب خبر از هیجانی بودن اوضاع بازار سکه می دهد.به عقیده دسته ای از تحلیلگران فنی در صورتی که دلار کاهشی شود برخی از سکه بازان با زیان روبرو خواهند شد.

با این حال، عده ای دیگر می گفتند که سطح انتظارات تورمی به حدی رسیده که کمتر کسی حاضر خواهد بود به راحتی از اسکناس آمریکایی خود دل بکند و از احتمال رنج شدن دلار در روز جاری سخن می گفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید