توصیه مهم به سهامداران بورس

کدخبر: ۵۷۲۵۸۷
با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بورس و بازار سرمایه شده بود، انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم.
توصیه مهم به سهامداران بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناس بازار سرمایه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند و از تجربه ۲ روز گذشته درس گیرند.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحلیل روند معاملات بهار ۱۴۰۲ بازار سرمایه گفت: در بهار امسال، شاهد شتاب گرفتن مثبت روند حرکتی بازار سرمایه بودیم و در روز‌های اخیر، قدرت حرکت رو به بالای شاخص بورس، شتاب پیدا کرد.

اطلاعیه مهم وزارت اقتصاد درباره سقوط بورس

فهرست نوبَرانه های خودرو در دومین فروش خودرو بدون قرعه کشی

او گفت: با توجه به اینکه چاشنی هیجان وارد معاملات بورس و بازار سرمایه شده بود، انتظار می‌رفت رفتار‌های هیجانی در بازار بیشتر و در صورت اصلاح، شاهد اصلاح تند و تیز و همراه با هیجان باشیم.

پشت پرده سقوط تاریخی بورس فاش شد

دلیل اصلاح تند و تیز بورس چه بود؟

میرزایی در ارتباط با چرایی ریزش شاخص بورس در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ گفت: با توجه به نزدیک شدن شاخص کل بورس به محدوده مقاومتی خود و اُفت قیمت دلار بازار آزاد در روز‌های اخیر (که از نظر ذهنی روی سهامداران تاثیر گذار است)  شاهد اصلاح تند و تیزی در بازار سرمایه بودیم به شکلی که شاخص در ۲ روز اخیر  در حدود ۲۰۰ هزار واحد ریزش داشته است. این ریزش در ادامه  روند حرکتی بازار سرمایه در مسیر صعودی خود در روز‌ها و هفته‌های گذشته بوده است و همراه با هیجان‌های شدید بوده است.

او در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در روز‌های آینده، به تعدیل روند‌های هیجانی در آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به آن که ارزش معاملات در بازار سرمایه رشد خوبی داشته و روند معاملات روان است به نظر می‌رسد بازار در روز‌های آینده به تعادل و کف سازی معتبری از نظر تکنیکالی و بنیادی برسد و این کف سازی در محدوده دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد  و دو میلیون ۳۰۰ هزار واحد باشد.

توصیه برای روز‌های آینده بورس چیست؟

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: به سهامداران توصیه می‌کنم در این روز‌ها کمتر به سمت سهم‌های پر ریسک بروند،  از تجربه ۲ روز گذشته درس بگیرند تا بتوانند در ادامه مسیر صعودی بازار که دور از انتظار نیست ضمن رسیدن به بازدهی مطلوب و مدیریت ریسک، پرتفوی شان نقد شونده باشد.

میرزایی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه به صورت روند درآمده است و به طور میانگین در هفته‌های اخیر شاهد ورود هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه هستیم و می‌توانیم به این جمع بندی برسیم که پول‌های بزرگ در حال حرکت به سمت بازار سرمایه هستند و  از ارزش معاملات و تابلوی بورس می‌توان به درک این موضوع رسید.

به گفته او، بعد از یک کف سازی شاخص، مجدد می‌توان در مسیر با ثبات صعودی قرار بگیریم و این ریزش‌ها کمک می‌کند بازار  سرمایه، یک بازار پر گردش و شادابی باشد همچنین علی رغم اینکه اُفت و خیزی که دارد می‌تواند یک مسیر با ثبات در میان و بلند مدت طی کند و از اتفاقات مشابه سال ۹۹ جلوگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید