یک نامه مهم درباره جلوگیری از گران‌فروشی بلیت هواپیما

کدخبر: ۵۷۲۹۲۳
اقتصادنیوز: درخصوص جلوگیری از گران فروشی بلیت هواپیما در فضای مجازی، رئیس سازمان هواپیمایی نامه‌ای به تعزیرات ارسال کرده است.
یک نامه مهم درباره جلوگیری از گران‌فروشی بلیت هواپیما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: در راستای جلوگیری از گران فروشی بلیت هواپیما در فضای مجازی، رئیس سازمان هواپیمایی نامه‌ای به تعزیرات ارسال کرده است.

جعفر یازرلو گفت:  در راستای ساماندهی فروش بلیت هواپیما، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان تعزیرات حکومتی  نامه ای ارسال کرده است.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت در فضای مجازی خارج از نرخ‌های تعیین شده اقدام به فروش بلیت کرده که این اقدام تخلف محسوب می شود از سوی دیگر طبق بررسی‌ها، عمده تخلفات صورت گرفته بر اثر سوء رفتار کانال‌ها و سایت‌های فروش به صورت مجازی است.

او می گوید: چند نمونه از این سایت‌های متخلف به مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات معرفی شده اند اما مانع از ادامه تخلفات بی‌شمار این سایت ها نبوده و تاکنون اقدامی صورت نگرفته هر کدام از سایت‌ها به محض انسداد، با دامنه جدید(Domain) و در مدت زمانی بسیار کوتاه فعالیت خود را ادامه دادند.

 یازرلو گفت: برخوردهای سازمان هواپیمایی کشوری با متخلفان در چارچوب شرح وظایف و اختیارات آن بیشتر معطوف به جنبه‌های مخاطره انگیز ایمنی پرواز ها است.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور  گفت: رعایت نکردن مقررات نرخی در حوزه اختیار عمل آن مرجع است، بنابراین از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست شده با توجه به آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان ، بازرسی های لازم توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شود.

او اظهار کرد: نظارت های سازمان هواپیمایی همواره ادامه داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی به سازمان تعزیرات معرفی شده  و اجازه هیچ گونه کم فروشی و گران فروشی نمی دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید