در بازار چین؛

قیمت شوکه کننده خودرو دیگنیتی و فیدلیتی برای خریداران؛ فقط 600 میلیون تومان!

کدخبر: ۵۷۳۶۸۲
در حالی که در بازار آزاد خودرو کشورمان، خودروهای چینی دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور با قیمت‌های نجومی بیش از 2 میلیارد تومان عرضه می‌شود، همین خودروها در بازار چین به عنوان کشور تولیدکننده زیر 600 میلیون تومان قیمت دارد.
قیمت شوکه کننده خودرو دیگنیتی و فیدلیتی برای خریداران؛ فقط 600 میلیون تومان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به تازگی شورای رقابت به دلیل انحصاری تشخیص‌دادن بازار خودروهای مونتاژی به قیمت‌گذاری این خودروها ورود کرده است.

پس از ورود شورای رقابت، قیمت این خودروهای مونتاژی (با لحاظ قیمت دلار اسکناس مرکز مبادله در اردیبهشت امسال و نه دلار حواله) کاهش یافت و نشان داد این قیمت‌ها تاکنون از سوی مونتاژکارها بی‌مهابا و بدون رعایت حقوق مصرف‌کننده افزایش یافته بود و برای مردم شفاف شد که مونتاژکاران در این مدت چه میزان گران‌فروشی در محصولاتشان داشته‌اند.

تحویل زودتر از موعد این خودروها به متقاضیان بدون قرعه کشی

ترفند زوج‌های جوان برای فرار از شَر گرانی/ مردم ناچارند!

پس از بررسی قیمت‌های دو خودرو تولیدی شرکت مدیران خودرو به عنوان یکی از مونتاژکاران در گزارش قبلی که با تیتر (اختلاف یک میلیارد تومانی قیمت‌ تیگو 8 پرو در امارات و بازار ایران) منتشر شد، امروز قصد داریم به بررسی قیمت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی که توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شود بپردازیم.

بنر عجیب در مترو/ انگار جواد خیابانی آن را نوشته!+ عکس

‌بهمن‌موتور در سال‌های گذشته تلاش کرده همواره در بازار خودروهای شاسی بلند حضور نسبتا پر رنگی داشته باشد. این شرکت تجربه مونتاژ خودروهایی نظیر میتسوبیشی پاجرو و مدل های مختلف پاژن را در کارنامه خود دارد و طی سال‌های اخیر هم با عرضه دو محصول جای پای خود را در بازار خودروهای شاسی بلند محکم کرده است.

مونتاژهای شاسی بلند این شرکت خودروسازی امروز شامل دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی است.

‌در بازار خودر مدل 1402 فیدلیتی با قیمتی حدود 2 میلیارد و 300 میلیون تومان و دیگنیتی هم با قیمت حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان معامله می‌شود، اما نکته قابل تامل آنکه این دو خودرو که طراحی و تولید شرکت معروف دانگ‌فنگ چین هستند در بازار کشورهای همسایه با قیمتی به مراتب پایین‌تر از بازار داخل ایران به فروش می‌رسند.

البته با ورود شورای رقابت به نرخ‌گذاری مونتاژی‌ها مشخص شد که گروه بهمن در مورد این دو مدل خودرو ( قیمت گروه بهمن) گران‌فروشی کرده است، چون نرخ مصوب شورای رقابت بر‌ای دیگنیتی پرایم 843.193.628‌ تومان و برای‌ فیدیلیتی 728.659.736‌ تومان اعلام شد.

* دیگنیتی در چین معادل 550 تا 780 میلیون تومان عرضه می‌شود

در کشور چین به عنوان طراح و تولیدکننده‌ دیگنیتی این خودرو بین 14 هزار و 470 دلار تا 20 هزار و 270 دلار بر اساس آپشن‌های نسبت شده به فروش می‌رسد. با توجه به آنکه خودروهای مونتاژی با تخصیص ارز حواله‌ای که امروز 38 هزار و 500 تومان بود، به خودروسازان، وارد بازار خودروی کشور می‌شوند، قیمت این خودرو در بازار چین، چیزی بین 550 تا 780 میلیون تومان است.

قیمت این خودرو در بازار پاکستان هم با نرخ ارز حواله‌ای حدود 770 میلیون تومان برآورد می‌شود و در بازار عراق هم با قیمتی بیشتر از یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

* فیدلیتی در چین معادل 523 میلیون تا 600 میلیون تومان فروخته می‌شود

خودروی فیدلیتی هم که در بازار بین‌المللی با نام جیتور ایکس 70 شناخته می‌شود، با قیمت 95 تا 108 هزار رِنمینبی یا همان یوآن برابر با 13 هزار و 700 تا 15 هزار و 600 دلار در بازار چین به فروش می‌رسد که معادل 523 میلیون تا 600 میلیون تومان است.

همان طور که اعلام شد این دو خودرو اخیرا از سوی شورای رقابت به ترتیب 843 میلیون تومان برای دیگنیتی و 728 میلیون تومان برای فیدلیتی قیمت‌گذاری شده است.

* عرضه فیدلیتی در مصر با قیمت 581 میلیون تومان‌

قیمت فیدلیتی در بازار امارات بر اساس نرخ ارز حواله‌ای حدود 860 میلیون تومان معادل 79 هزار درهم عرضه می‌شود. در بازار عراق هم قیمت این خودرو چیزی حدود 900 میلیون تومان است.

با احتساب مالیات ارزش افزوده هم قیمت هر دستگاه فیدلیتی در بازار عربستان 85 هزار ریال به فروش می‌رسد که بر اساس نرخ ارز حواله‌ای 900 میلیون تومان می‌شود.

در بازار خودروی مصر هم هر دستگاه فیدلیتی 464 هزار پوند مصر برابر با 15 هزار و 100 دلار به فروش می‌رسد که معادل 581 میلیون تومان است.

در بازار کویت نیز هر دستگاه از این نوع خودروی چینی 5650 دینار قیمت‌گذاری شده که معادل 740 میلیون تومان است.

در بازار پاکستان هم قیمت هر دستگاه فیدلیتی 6 میلیون و 740 هزار روپیه به فروش می‌رسد که برابر با 23 هزار و 610 دلار و معادل 900 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است اگرچه در بازار داخل ایران قیمت فیدلیتی کمتر از دیگنیتی است، اما در برخی کشورهای منطقه مدل جدید خودروی دیگنیتی با عنوان جیتور پلاس به صورت فیس‌لیفت عرضه شده و قیمت آن افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید