فراخوان مهم تسلا در چین

کدخبر: ۵۷۳۹۹۵
تسلا به دلیل اختلالی در خودروهایش باید برای بیش از یک میلیون خودرو در چین فراخوان صادر کند.
فراخوان مهم تسلا در چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تسلا به دلیل اختلالی در خودروهایش باید برای بیش از یک میلیون خودرو در چین فراخوان صادر کند. به گزارش گیزموچاینا این رقم تقریبا معادل تمام خودروهایی است که شرکت طی ۴ سال گذشته در چین فروخته است. به نظر می‌رسد بازار خودروهای برقی همچنان رشد می‌کند و بدون شک تسلا نقش مهمی در این زمینه دارد. اما هنگامی که سخن از آمار فروش به میان می‌آید اوضاع متفاوت است.

کف رهن آپارتمان در ارزان‌‌‌ترین منطقه تهران

​با نگاهی به گزارش‌ها متوجه می‌شویم این شرکت از لحاظ حجم فروش پس از BYD چین و در رده دوم قرار دارد.این امر چند دلیل مختلف دارد. تولید و قیمت‌ها نشان‌دهنده دو عامل مهم هستند، البته بی اعتمادی دلیل اصلی به شمار می‌رود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد تسلا نمی‌تواند از چالش و دردسر دور بماند زیرا برای۱/ ۱میلیون خودرو در چین باید فراخوان صادر کند. رگولاتور اصلی بازار چین اعلام کرد تسلا برای ۱/ ۱میلیون خودرو در این کشور فراخوان صادر می‌کند.  این اقدام در واکنش به چالش‌های ایمنی احتمالی انجام می‌شود که در خودروهای مذکور شناسایی شده‌اند.سازمان تنظیم بازار دولتی چین (SAMR) رگولاتور این بخش به حساب می‌آید. تسلا از ۲۹ مه باید فراخوانی برای یک میلیون و ۱۰۴هزار و ۶۲۲ خودرو صادر کند. این وسیله‌های نقلیه بین ۱۲ ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۳ میلادی ساخته شده‌اند.جالب آنکه رقم مذکور معادل کل خودروهایی است که تسلا در ۴ سال گذشته در چین فروخته است.

طبق محاسبات CNN براساس داده‌های دولتی صنعتی چین، تسلا از ۲۰۱۹ میلادی تا مارس ۲۰۲۳ میلادی حدود ۹/ ۱میلیون خودرو در چین فروخته است. فراخوان مذکور شامل چند مدل از جمله مدل اس، مدل ایکس و مدل۳ وارداتی و همچنین خودروهای مدل ۳ و مدل ۶ است که در چین ساخته شده‌اند. رگولاتور چینی به اختلالی در خودرو اشاره کرده که احتمالا سبب می‌شود رانندگان به طور تصادفی پدال گاز را برای مدتی طولانی فشار دهند. این امر ریسک تصادف را بالا می‌برد و یک خطر امنیتی است. در واکنش تسلا نیز اعلام کرده اصلاحات لازم را انجام می‌دهد یا ویژگی‌های نوتیفیکیشن جدید به خودروهای شامل فراخوان اضافه می‌کند تا این ریسک را کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید