رصد بازار کالای اساسی؛

قیمت جدید مرغ در بازار 30 اردیبهشت 1402

کدخبر: ۵۷۴۸۶۲
در این گزارش به بررسی قیمت مرغ و لبنیات در بازار امروز 30 اردیبهشت 1402 پرداخته شده است.
قیمت جدید مرغ در بازار 30 اردیبهشت 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گسترش نیوز؛ قبل از تعیین قیمت مصوب مرغ در بازار نرخ این کالای اساسی به ناگهان رشد چشمگیری داشت و تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رفت. تا زمانی که قیمت مرغ ۷۳ هزار تومان توسط اتحادیه سراسر مرغداران با امضای اعضای هیئت‌مدیره به تصویب رسید و تعهد داده بودند که اگر قیمت تأیید شود قیمت ها تا سی و یکم فروردین سال آینده قیمت مرغ از ۷۳۰ هزار ریال بالاتر نرود اما شاهد این موضوع هستیم این وعده عملی نشده است.

فروش قسطی خودرو آغاز شد/ جزئیات پیش‌پرداخت و زمان تحویل

در همین راستا آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست با تشکل‌های بخش کشاورزی استان مرکزی در شهرستان خمین گفت: مرغدار اجازه ندارد اگر نهاده یارانه‌ای می‌گیرد مرغ را به قیمت بالاتر بفروشد. اگر مرغداران مرغ را با قیمت مصوب توزیع نکنند قطعاً مرغ وارد می‌کنیم.

قیمت جدید مرغ

در ادامه به بررسی قیمت انواع مرغ در سایت های فروش اینترنتی پرداخته‌ایم.

 

گوشت سینه مرغ ۱۸۰۰ گرمی با بازو بدون استخوان روناک پروتئین ۳۱۶ هزار و هشتصد تومان به فروش می رسد. سینه مرغ دودی فله ای۲۹۶ هزار تومان قیمت دارد. همچنین مغز ران مرغ ۱۸۰۰ گرمی پویا پروتئین ۲۶۱ هزار تومان به دست مشتری می رسد. هر یک کیلو فیله مرغ سوخاری ۲۵۵ هزار و دویست هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت مرغ درسته ۱۸۰۰ گرمی خرد شده و پوست گرفته شده مهیا پروتئین ۲۴۴ هزار و هشتصد هزار تومان قیمت دارد؛ این در حالی است که قیمت مصوب مرغ در بازار ۷۳ هزار تومان به فروش می رسد. علاوه بر پروتئین فروشان که یک عدد مرغ را گاهی بالاتر از نرخ مصوب می فروشند مرغ های بسته بندی شده هم در این گرانی ها بی‌تأثیر نیستند.

قیمت-مرغ

لبنیات از سفره مردم حذف می شود

انگار گرانی برای مواد غذایی و اقلام خوراکی زنجیره ای شده و نوبتی باید شاهد افزایش قیمت این اقلام اساسی باشیم. بعد از گرانی مرغ و تعیین نرخ مصوب آن، زمزمه هایی در رابطه با افزایش قیمت شیر و لبنیات به گوش رسید که در هفته گذشته با تعیین ۱۵ هزار نرخ مصوب شیر پایانی برای نرخ های اعلام شده بود و حالا باید منتظر گرانی دیگر لبنیات هم باشیم.

 با نگاهی به سایت های فروش اینترنتی افزایش قیمت در برخی از این محصولات را شاهد هستیم که به آن می پردازیم.

کره سنتی ۱۰ گرمی شکلی ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. کره حیوانی ۵۰ گرمی پاستوریزه میهن ۱۲ هزار و چهارصد تومان به فروش می رسد. ماست ۹۰۰ گرمی سون پرچرب کاله ۳۷ هزار تومان به دست مشتری می رسد. پنیر ۴۰۰ گرمی سنتی کاله ۹۴ هزار تومان است. همچنین پنیر ۷۰۰ گرمی لیقوان ممتاز رامک ۲۱۲ هزار تومان ب فروش می رسد.

حال باید دید با توجه به گرانی چند وقت اخیر که برای بستنی شرکت ها اعلام کردند و نرخ جدید برای محصولات خود گذاشتند با تعیین نرخ مصوب شیر بازهم بستنی دچار نوسان قیمت خواهد شد یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید