قیمت طلا صعودی می شود یا نزولی؟ /قیمت بیت کوین ریخت

کدخبر: ۵۷۶۵۷۳
۴۳ درصد از کارشناسان بازار بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که دقیقاً ۴۳ درصد نیز طلا را نزولی ارزیابی میکنند.
قیمت طلا صعودی می شود یا نزولی؟ /قیمت بیت کوین ریخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت هر اونس طلا در هفته‌ای که گذشت کاهشی بود و با این حساب طلا سه هفته متوالی است که بازدهی منفی را ثبت کرده است.

قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت به مرز ۱۹۴۵ دلار رسید و با این حساب بیش از یک و نیم درصد از ارزش خود را از دست داد. تحلیلگران مهمترین عاملی را که سبب شده است تا طلا از سقف ۲۰۵۰ دلاری خود تا به این سطح پایین بیاید را تغییرات انتظارات بازار ها درباره عملیات انقباضی فدرال رزرو می‌دانند.

انتشار داده های اقتصادی آمریکا که بهتر از انتظارات بودند و همچنین داده های تورمی بالاتر از انتظار سبب شده است که اکنون بازارها ۶۴ درصد احتمال دهند که فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش دهد.

همچنین نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نیز حاکی از مردد بودن تحلیلگران و سرمایه‌گذاران و معامله گران بازار طلا دارد.

 در بخش وال استریت این نظرسنجی که از میان تحلیلگران به عمل می آید ۴۳ درصد از کارشناسان بازار بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که دقیقاً ۴۳ درصد نیز طلا را نزولی ارزیابی میکنند. همچنین در بخش مین استریت این نظرسنجی که از میان سرمایه‌گذاران خرد به عمل می آید ۴۹ درصد از سرمایه گذاران بر این باورند که طلا هفته آینده صعودی خواهد بود و این در حالی است که ۳۶ درصد نیز به نزولی بودن قیمت طلا رای دادند. نسبت صعودی های معامله گران به نزولی ها در مقایسه با هفته های گذشته کاهش پیدا کرده است.

همچنین امروز قیمت بیت کوین سه دهم درصد کاهش پیدا کرد و به سطح ۲۶ هزار و ۶۶۰ دلار رسید. با این حساب بازدهی هفتگی بیت کوین از ابتدای هفته تا به امروز منفی 1.6 درصد بوده است. بیت کوین هفته هاست که میان کانال های قیمتی ۲۶، ۲۷ و ۲۸ هزار دلار گرفتار شده است. همچنین امروز اتریوم نیز کاهشی بود و نزدیک به نیم درصد از قیمت خود را از دست داد. اتریوم اما از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدیک به 0.2 درصد افزایش قیمت داشته است و توانسته در محدوده مثبت باقی بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید