2 سیگنال سیاسی به بورس تهران /پشت پرده سرخپوش شدن سهام خودرویی

کدخبر: ۵۷۶۸۳۰
برخی سهامداران را از روند صعودی کوتاه مدت گروه خودروسازی ناامید شده اند.
2 سیگنال سیاسی به بورس تهران /پشت پرده سرخپوش شدن سهام خودرویی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، شاخص بورس، با خبر حمله طالبان و بلاتکلیفی از ابعاد سفر پادشاه عمان به ایران در مسیر اصلاحی قرار گرفته است. با وجود اصلاح قابل توجه  شاخص کل  در روزقبل،  ارزش معاملات  خرد افزایش پیدا کرده است که یک نشانه مثبت در روند اصلاحی است و نشان می دهد معامله گران نسبت به آینده بازار سرمایه امیدوار هستند و منفی های قیمتی را فرصت خرید می دانند.

آمار تجمیعی شرکت ایران خودرو‌ در اردیبهشت ماه از توقف تولید برخی خودروها حکایت دارد، وزارت صمت هم نسبت به مشکلات تامین ارز  خودرو  سازان هشدار داد که ممکن است به توقف تولید منجر شود، همین مسئله برخی سهامداران را از روند صعودی کوتاه مدت گروه خودروسازی ناامید کرد و  گروه خودرو سرخپوش شد.

از نظر تکنیکالی شاخص قدرت خرید نسبی  گروه خودرویی  روز قبل به خط روند حمایتی صعودی هفت ماهه خود برخورد کرد که می تواند به عنوان مانعی در برابر ریزش در روز جاری عمل کند، در صورت توقف روند نزولی شاخص خودرو ، این گروه توانایی پیشروی تا محدوده ۴۰۷ هزار واحدی را دارد و پس از آن می تواند تا محدوده ۴۲۱ هزار واحدی پیشروی کند، حمایت سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی هم مهم ترین حمایت شاخص خودرویی در صورت ادامه روند نزولی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید