گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

بازگشت طلا به جاده افزایش قیمت!

کدخبر: ۵۷۷۲۹۲
اقتصادنیوز: طلا در روز سه شنبه در بازارهای جهانی با افزایش قیمت مواجه شد تا قیمت هر اونس از فلز زرد به سطح ۱۹۶۰ دلاری نزدیک شود.
بازگشت طلا به جاده افزایش قیمت!

به گزارش اقتصادنیوز پس از اینکه طلا هفته جاری را با کاهش قیمت آغاز کرد، در روزی که گذشت قیمت طلا نزدیک به ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد.

تحلیلگران دلیل افزایش قیمت طلا را کاهش شاخص دلار آمریکا و همچنین ریزش نرخ سود اوراق قرضه این کشور می دانند. شاخص دلار آمریکا که ارزش پول این کشور را در برابر ارزهای معتبر جهان اندازه می گیرد از سقف ده هفته‌ای خود پایین آمد تا قیمت فلز زرد برای دارندگان دیگر ارزها ارزان تر شود و در نتیجه تقاضا برای آن افزایش پیدا کند.

با اینکه طلا در روزی که گذشت با افزایش قیمت مواجه شد اما تحلیلگران در میان‌مدت چشم انداز نوسان قیمتی طلا را بسیار اندک ارزیابی میکنند.

تحلیلگران بر این باورند که پس از اینکه نااطمینانی ها درباره سقف بدهی ایالات متحده به پایان رسیده است و در این مورد طرفین به توافق رسیدند و از سوی دیگر بازارها پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست بعدی نرخ بهره را مجددا افزایش دهد، طلا با عوامل نزولی متعددی مواجه است و برای اینکه مجددا بتواند روند صعودی دیگری را آغاز کند نیاز به یک کاتالیزور قوی در بازار وجود دارد.

همچنین کارشناسان بر این باورند که مهمترین عاملی که فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می‌کند داده‌های اقتصادی آمریکا بود که اخیراً منتشر شد و این داده ها بهتر از انتظارات بود و همین مورد نیز سبب شده است تا بازارها یک افزایش نرخ بهره دیگر را توسط فدرال رزرو پیش‌بینی کنند.

همچنین در روز سه شنبه قیمت بزرگترین رمز ارز جهان به مرز ۲۷ هزار و ۸۵۰ دلار رسید. بیت‌کوین از شش روز گذشته پنج روز افزایش قیمت داشته است و در این بازه زمانی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است. با این وجود این رمز ارز مدت هاست که در این کانال های قیمتی گرفتار شده است و نیروی قوی در بازار در جهت صعودی وجود ندارد.

اتریوم نیز امروز صعودی بود و نزدیک به ۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت و این افزایش قیمت سبب شد تا دومین رمز ارز بزرگ جهان از مرز ۱۹۰۰ دلار برای بار چندم عبور کند. اتریوم نیز با این که هفته گذشته را بر خلاف بیت‌کوین صعودی پشت سر گذاشت اما مانند بیت کوین مدتهاست که در همین بازه قیمتی در حال نوسان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید