ثبت رکورد تاریخی بدهی کارت‌های اعتباری در آمریکا

کدخبر: ۵۷۷۴۱۴
اقتصادنیوز: بدهی آمریکایی ها به کارت های اعتباری خود به بالاترین سطح در تاریخ این کشور رسید.
ثبت رکورد تاریخی بدهی کارت‌های اعتباری در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بدهی آمریکایی ها به کارت های اعتباری خود به بالاترین سطح در تاریخ این کشور رسید و رقم یک تریلیون دلار بدهی را ثبت کرد.

همتی: سفره مردم ۳۰ تا ۴۰ درصد کوچکتر می شود!

 بانک مرکزی آمریکا رسما این بدهی را ۹۸۶ میلیارد دلار معرفی کرد در حالی که تحلیل جداگانه "والت هاب" این رقم را ۱.۲ تریلیون دلار نشان می دهد.

در هر صورت، این رقم بدهی برای مصرف‌کنندگان آمریکایی بی‌سابقه است. بدهی آمریکایی ها به کارت های اعتباری در دو سال گذشته به سرعت افزایش یافته و حدود یک چهارم تریلیون دلار رشد کرده است.

پس از همه گیری ویروس کرونا، با بازگشت مصرف کنندگان به بازار و افزایش تورم، آمریکایی ها اقلام ضروری بیشتری را با استفاده از کارت های اعتباری خریداری کردند.

اکنون ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها به صورت ماهانه دارای کارت اعتباری هستند، رقمی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است. در عین حال، پرداخت بدهی این کارت های اعتباری برای آمریکایی ها سخت تر شده است.

بانک مرکزی آمریکا گزارش می دهد که میانگین نرخ بهره کارت های اعتباری از سال گذشته بیش از ۴ درصد افزایش یافته و تقریبا به ۲۱ درصد رسیده است و کارت های جدید با میانگین نرخ بهره ۲۴ درصد در بازار عرضه می شوند.

بر اساس گزارش شبکه خبری ای بی سی آمریکا، کارشناسان مالی می گویند در حالی که کنترل بدهی کارت اعتباری می تواند مشکل باشد، اما هر چه بیشتر دارندگان این کارت ها پرداخت بدهی را به تعویق بیندازند، وضعیت بدتر می شود.

به گفته کارشناسان مالی، با افزایش بدهی، دارندگان کارت های اعتباری در آمریکا نمی توانند بدهی خود را به موقع پرداخت کنند و به این دلیل امتیاز اعتباری آنها به شدت کاهش می یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید