پیش بینی قیمت سکه از مسیر توافق هسته ای

کدخبر: ۵۷۷۵۳۸
برخی باور دارند در صورتی که طلای جهانی بالای یک محدوده خاص تثبیت شود، ممکن است قدرت کاهشی‌ها در بازار سکه را تضعیف کند؛ اما عده دیگر می‌گویند نگاه به توافق هسته‌ای تا جایی در بین معامله‌گران نفوذ کرده که کمتر کسی به نوسانات طلای جهانی توجه خواهد کرد.
پیش بینی قیمت سکه از مسیر توافق هسته ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برخی از فعالان اقتصادی معتقدند  بازار سکه امروز  پنجشنبه ۱۱ خرداد، با چند سناریوی مختلف روبرو خواهد شد.

از یک سو شب گذشته اخبار و سیگنال‌های جدید به معاملات پشت خطی مخابره شد؛ اخباری که موجب شد سکه‌بازان با تصور اینکه احتمالاً به زودی چراغ  مذاکرات هسته ای  روشن خواهد شد، دوباره تن به خرید سکه ندهند.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند ثبات نسبی  قیمت سکه امامی  در بازار شبانه احتمالاً در روز جاری باعث شود که کمتر کسی تمایل به خرید سکه داشته باشد.

از طرفی هم  قیمت دلار  نتوانست خود را به مرز حمایتی ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان برساند و در محدوده ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند تا زمانی که  قیمت دلار  زیر مرز حمایتی قرار دارد احتمال صعود سکه‌بازان در روز جاری دشوار خواهد بود. از سوی دیگر، به عقیده آنها در صورتی که مرز مقاومتی ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان از دست برود‌ احتمال تداوم عقب‌نشینی در  بازار سکه  تقویت خواهد شد.

دیروز  قیمت سکه  مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست داد. این یک علامت به خریداران بود که کاهشی‌ها دست بالاتر را در بازار دارند.

به نظر می‌رسد عقب‌نشینی سکه از مرز مقاومتی و برگشت آن به مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باعث شده سکه‌بازان نسبت به احتمال صعود  قیمت سکه  ناامید شوند.

در شرایط فعلی کف ۲۹ میلیون تومان و سقف ۳۱ میلیون تومان برای  قیمت سکه  مهم است.

عده‌ای از تحلیل‌گران باور دارند که  سکه امامی  در شرایط کنونی به لبه پرتگاه کانال ۲۹ میلیون تومان نزدیک شده و در صورتی که در روز جاری  قیمت دلار  دوباره تحت تاثیر اخبار سیاسی مثبت عقب‌نشینی کند، احتمال  ریزش سکه  به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

این دسته از معامله‌گران می‌گفتند اگر مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حفظ شود احتمال کامبک آن به مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تنها امید سکه‌بازان روند حرکتی  نرخ طلای جهانی  است.  قیمت اونس طلا  دیشب هم در محدوده مقاومتی ۱۹۶۳ دلار به فروش رسید. برخی تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که  طلای جهانی  بالای این محدوده تثبیت شود این امر ممکن است قدرت کاهشی‌ها در  بازار سکه  را تضعیف کند؛ با این حال دسته‌ای دیگر باور دارند نگاه به توافق هسته‌ای تا جایی در بین معامله‌گران نفوذ کرده که کمتر کسی به نوسانات  طلای جهانی  توجه خواهد کرد و سکه‌بازان اخبار سیاسی و دلار را قطب‌نمای خود کرده‌اند.

حباب سکه ۱۱ خرداد

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید