منتظر معجزه نباشید!

پیش‌بینی نگران کننده از بازار مسکن

کدخبر: ۵۷۸۲۵۰
عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن می‌گوید: این‌که فکر کنیم معجزه می‌شود و یک‌ساله یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، هیچ خبری نیست.
پیش‌بینی  نگران کننده از بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،؛ عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: با شوآف و شعار و اعلام آمارهای میلیونی، نه مردم صاحب مسکن می‌شوند و نه تولیدی به اسم مسکن خواهیم داشت.

پورحاجت می‌افزاید: ما به عنوان فعال بخش مسکن اعتقاد داریم که هیچ اتفاق مثبتی در حوزه مسکن رخ نداده و هیچ برنامه‌ریزی‌ای هم برای این حوزه صورت نگرفته است. این‌که دولت هر روز مدل برنامه‌ریزی‌اش را عوض می‌کند؛ یک روز می‌گوید تولید انبوه خواهم داشت و یک روز هم اعلام می‌کند که می‌خواهیم توزیع انبوه داشته باشیم و زمین بدهیم، با این صحبت‌ها نه مسکنی تولید می‌شود و نه مردم صاحب مسکن می‌شوند و نه شرایط حاکم بر بازار مسکن اصلاح می‌شود.

وی عنوان می‌کند: به نظر می‌رسد که باید یک برنامه‌ریزی مشخص با اولویت رفع موانع تولید در حوزه مسکن و ساختمان صورت بگیرد و به صورت کاملا عملیاتی و برنامه ۵ ساله، شاید بتوانیم آب رفته را به جوی بازگردانیم. در غیر این صورت، این‌که فکر کنیم معجزه می‌شود و یک‌ساله یک میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، هیچ خبری نیست.

وی تصریح می‌کند: با این شوآف‌هایی که بگویند ما رفتیم با فلان اداره تفاهم کرده‌ایم و فلان اداره با فلان سازمان تفاهم کرده و داخل دولت پاسکاری داشته باشیم، به نظر من فقط کار رسانه‌ای شده تا اجرایی.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید