فقط به 250هزار نفر، وام نهضت ملی مسکن پرداخت شده است!

کدخبر: ۵۷۸۴۴۱
اقتصادنیوز: آمارهای شبکه بانکی نشان می‌دهد تنها حدود یک‌چهارم از پروژه‌‌‌های نهضت ملی مسکن که متقاضیان آنها اقدام به افتتاح حساب کرده‌‌‌اند، به مرحله دریافت وام رسیده‌‌‌اند.
فقط به 250هزار نفر، وام نهضت ملی مسکن پرداخت شده است!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:بر اساس این آمارها، بانک عامل بخش مسکن به تازگی از افتتاح حساب بیش از یک میلیون نفر در این بانک برای نهضت ملی خبر داده است. همچنین در این آمارها از انعقاد قرارداد ۲۴۵‌هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳‌هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان در آن بانک خبر داده شده است.

به این ترتیب و در حالی که از ابتدای اجرای طرح تا زمان حاضر، یک میلیون و ۱۴‌هزار و ۳۷۶ نفر در بانک عامل بخش مسکن افتتاح حساب کرده‌‌‌اند تاکنون میزان واریزی به حساب سازندگان معادل ۶۶‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. در این میان از محل آورده متقاضیان ۲۵‌هزار و ۹۸۱ میلیارد تومان و از محل تسهیلات ۴۰‌هزار و ۲۱۹ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است.

همچنین، میزان قراردادهای تسهیلاتی منعقده در بانک عامل بخش مسکن در این پروژه‌‌‌ها معادل ۲۴۵‌هزار و ۴۶۴ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳‌هزار و ۳۸۵ میلیاردتومان عنوان شده است که این میزان حدود یک‌چهارم تعداد متقاضیان موثر این طرح یعنی افرادی است که اقدام به افتتاح حساب در این بانک پرداخت‌کننده وام نهضت ملی مسکن کرده‌‌‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید