اخبار سیاسی دوباره سکه را کاهش می دهد؟

دو سیگنال صعودی به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امامی امروز 16 خرداد

کدخبر: ۵۷۸۴۵۳
اقتصادنیوز: از نگاه تحلیلگران در صورتی که در روز جاری دلار بالای مرز مقاومتی قرار بگیرد این امر می تواند سطح تقاضا در بازار سکه امامی را تا حدودی تقویت کند.
دو سیگنال صعودی به بازار سکه/ پیش بینی قیمت سکه امامی امروز 16 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه امامی در هفته گذشته تحت تاثیر اخبار سیاسی مثبت شاهد عقب نشینی قیمت سکه امامی بود.یکی از از این اخبار احتمال عدم صدور قطعنامه در نشست شورای حکام علیه ایران بود. 

اخبار سیاسی دوباره سکه را کاهش می دهد؟ 

دیروز این نشست برگزار شد؛گروسی در نشست خبری خود که در حاشیه نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی صورت گرفته بود، گفت: آژانس در اوایل ماه مه میلادی دوربین‌های نظارتی را در تاسیساتی که تجهیزات سانتریفیوژها تولید می‌شوند، نصب کرد. علاوه بر این، آژانس برای نظارت بر سطح غنی‌سازی اورانیوم تولید شده توسط ایران در تاسیسات اعلام شده، برای نخستین بار یک دستگاه نظارت بر غنی‌سازی را در کارخانه فردو و همچنین در کارخانه آزمایشی غنی‌سازی سوخت نطنز نصب کرده است.

او همچنین با اشاره به همکاری‌های مثبت ایران با آژانس از بسته شدن پرونده غنی‌سازی ۸۳ درصدی ایران خبر داد. بررسی‌ها از روند مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حاکی از آن است که بخش بزرگی از موانع دستیابی به توافق مشترک در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و پرونده‌های باز سازمان انرژی اتمی کشور در آژانس بوده است. در نتیجه با برطرف شدن مشکلات ایران و آژانس احتمالات نسبت به بهبود روابط خارجی کشور و به تبع آن افزایش سطح ارز‌آوری نیز افزایش می‌یابد.

عده ای از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که در روز جاری ماند هفته قبل اخبار سیاسی مثبت برروی بازار سایه بیندازد احتمال صعود قیمت سکه کم است.

دو سیگنال صعودی به بازار سکه

با این حال ؛دیروز قیمت طلای جهانی رشد معناداری را ثبت کرد که می تواند اثر اخبار مثبت سیاسی را تا حدودی کاهش دهد . قیمت اونس طلا دیروز از کف حمایتی ۱۹۳۸ دلار در حدود ۲۳ دلار رشد را ثبت کرد و به مرز مقاومتی ۱۹۶۱ دلار رسید.

به عقیده معامله گران، محدوده فعلی طلا مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند در مرحله به سمت ۱۹۷۰ دلار و بالاتر حرکت خواهد کرد.

از سوی دیگر،روز گذشته در معاملات پشت خطی قیمت دلار از کف حمایتی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان به مرز مقاومتی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. 

از نگاه تحلیلگران در صورتی که در روز جاری دلار بالای مرز مقاومتی قرار بگیرد این امر می تواند سطح تقاضا در بازار سکه امامی را تا حدودی تقویت کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید