حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

رفت و برگشت قیمت سکه

کدخبر: ۵۷۸۵۳۱
قیمت سکه امامی امروز تا 30 میلیون و 400 هزار تومان بالا رفت اما در ادامه معاملات، به سمت 30 میلیون و 100 هزار تومان برگشت.
رفت و برگشت قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات نقدی امروز سه‌شنبه 16 خرداد از کف حمایتی 50 هزار و 700 تومان به سمت مرز 51 هزار و 100 تومان حرکت کرد. با این حال تا زمان نگارش این گزارش دلار نتوانست مرز مقاومتی را بشکند.

سیگنال آزادسازی 24 میلیارد دلار

برخی از فعالان اقتصادی مدعی بودند انتشار یک خبر درباره ورود چند میلیارد دلار منابع ارزی ایران در آینده نزدیک، موجب شد قدرت بازیگران افزایشی تا حدوی کم شود و برخی از خریداران دوباره تاکتیک احتیاط را در پیش بگیرند. البته عده‌ای هم مدعی بودند که این پول‌ها احتمالا در مورد نیازهای معین هزینه شود.

ایسنا صبح امروز مدعی شد 24 میلیارد دلار از پول‌های ایران به زودی آزاد می‌شود. طبق این خبر، از این میزان ارز، هفت میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار آن منابع بلوکه شده ایران در عراق است که عمده آن به صادرات انرژی به این کشور همسایه بازمی‌گردد.

همچنین این خبرگزاری نوشته که در پی دیدار فرزین - رئیس کل بانک مرکزی ایران - با جورجیوا - رئیس صندوق بین‌المللی پول - در واشنگتن مقرر شد ایران بتواند به بیش از ۶.۷ میلیارد دلار حق برداشت ویژه خود دسترسی داشته باشد و پیش‌تر نیز علی شریعتی - عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق - از آزادسازی دو میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران تا روز دوشنبه (۱۵ خرداد) خبر داده بود.

نوسان محدود قیمت طلا 18 عیار 

قیمت اونس طلا در بازار امروز در محدوده 1957 دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 468 هزار و 200 تومان بود که نسبت روز قبل 3 هزار و 500 تومان رشد کرده است. 

رفت و برگشت قیمت سکه

قیمت سکه امامی هم امروز تا 30 میلیون و 400 هزار تومان بالا رفت، اما در ادامه معاملات به سمت 30 میلیون و 100 هزار تومان برگشت. این قیمت در مقایسه با اولین روز هفته جاری کاهش 200 هزار تومانی را نشان می‌دهد. تحلیلگران اقتصادی باور دارند این مرز حمایتی برای سکه امامی مهم است و در صورتی که از دست برود، احتمال برگشت به کانال 29 میلیون تومان محتمل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید