گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران،

خبری که قیمت دلار را رنج کرد / عقب‌نشینی طلا؛ سکه جان گرفت !

کدخبر: ۵۷۹۳۲۷
اقتصادنیوز: سکه امامی امروز وارد کانال 28 میلیون تومان شد؛ در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله مساوی تقسیم کنیم؛ فلز گران بهای داخلی امروز تا پله هفتم کانال 28 میلیون تومان بالا رفت، این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه بیش از 700 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.
خبری که قیمت دلار را رنج کرد / عقب‌نشینی طلا؛ سکه جان گرفت !

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری نشان می دهد که در نیمه اول معاملات نقدی قیمت دلار نوسان صعودی را تجربه کرد،فعالان بازار می گفتند این اتفاق به دنبال رشد قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیروز افتاده است.

خبر فوری درباره سود بانکی

خبری که قیمت دلار را رنج کرد 

با این حال در  نیمه دوم از سرعت حرکتی دلار کاسته شد و در مقایسه با روز پنجشنبه تقریبا رنج شد. فعالان اقتصادی دو دلیل مهم ثبات نسبی اسکناس آمریکایی در تهران را ناشی از اخبار جدیدی می دانستند که شب گذشته و امروز به بازار مخابره شد. 

یک پایگاه خبری آمریکایی شب گذشته در گزارشی ادعایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ایران و آمریکا ماه گذشته (میلادی) در گفتگو‌هایی غیرمستقیم در عمان شرکت کرده‌اند.

در همین راستا امروز مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در توئیتی مذاکره ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد.خبری که سد راه معامله گران افزایشی دلار در بازار امروز شد. 

پیش از شروع معاملات امروز اقتصادنیوز ، در گزارشی با اشاره به ادعای آکسیوس و... نوشت.این امر ممکن است موجب تداوم کاهش قیمت ها در معاملات روز شنبه شود.

دومین دلیلی که باعث شد دلار رنج شود 

از نگاه فعالان اقتصادی؛ دومین دلیلی که موجب شد  معاملات دلار در بازار امروز رنج شود ناشی از خبری بود؛ یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در مورد آزادسازی 3 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در عراق اعلام کرد. 

قیمت دلار و یورو در بازار رسمی 

در سمت رسمی بازار،قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا در اولین روز از هفته جاری تغییری نکرده اما یورو با افزایش قیمت همراه شده است.

قیمت دلار امروز  ‌‌شنبه 20 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بدون تغییر نسبت به روز قبل در سطح 42 هزار و 82 تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 234 تومان را نشان می‌دهد که افزایش 200 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 458 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 256 تومان، 41 هزار و 122 تومان و 10 هزار و 417 تومان درج شده است.

قیمت طلا 18 عیار ارزان شد 

قیمت اونس طلا در بازار جهانی در محدوده 1960 دلار بسته شد. در  بازار داخلی ایران هم طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح 2 میلیون و 356 هزار و 200 تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 312 هزار و 100 تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با دو روز قبل 36 هزار و 100 تومان پایین تر بود.

سکه امامی راهش را از دلار جدا کرد 

در بازار امروز اگرچه نرخ دلار رنج شد و قیمت طلا مسیر نزول را انتخاب کرد اما سکه بازان سعی کردند تکروی کنند.آنطور که رسانه ها اعلام کرده اند قیمت سکه امامی امروز تا حدودی راهش را از دلار جدا کرد و مسیر صعود را انتخاب کرد.

سکه امامی امروز  وارد کانال 28 میلیون تومان شد؛ در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله مساوی تقسیم کنیم؛ فلز گران بهای داخلی امروز تا پله هفتم کانال 28 میلیون تومان بالا رفت، این قیمت در مقایسه با عصر پنجشنبه بیش از 700 هزار تومان افزایش را نشان می دهد. 

البته در نیمه دوم معاملات با شل شدن روند معاملات دلار ، سرعت افزایشی قیمت سکه هم کاسته شد و در محدوده 28میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به دو روز قبل بیش از 400 هزار تومان رشد کرده بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید