این ماشین‌های خارجی را می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید! + عکس

کدخبر: ۵۸۲۶۳۸
اقتصادنیوز: در مطلب ارائه‌شده به ماشین های کارکرده هم‌قیمت با پژو ۲۰۷ اتوماتیک در خارج کشور می‌پردازیم. کوروت، موستانگ و گلف GTI برخی از این خودروها هستند.
این ماشین‌های خارجی را می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید! + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گجت‌نیوز، در مقطع کنونی در سال ۲۰۲۳ در خارج از ایران می‌توان با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار محصولات کارکرده نام و نشان‌داری مثل فورد موستانگ، شورلت کامارو، مینی کوپر و فولکس واگن GTI را تهیه کرد. این قیمت تقریباً برابر با ۱ میلیارد تومان است که همان محدوده قیمتی کنونی پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار ایران به حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به این ماشین های کارکرده زیر ۲۰ هزار دلار در خارج کشور خواهیم داشت.

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

بی ام و سری ۳ (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱)

قیمت: ۴ هزار دلار

نسل پنجم بی ام و سری ۳، یکی از پرفروش‌ترین محصولات این خودروساز آلمانی امروزه با قیمت ۴ هزار دلار در دسترس قرار دارد. نام بی ام و خود گویای همه‌چیز است، اما سری ۳ مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ به این دلیل باید جزو بهترین محصولات کارکرده زیر ۲۰ هزار دلار قرار بگیرد که ترکیبی از عملکرد سطح بالا، راحتی و امکانات لوکس را در اختیار راننده می‌گذارد. این سدان لوکس با کد E۹۰ به واسطه پیشرانه ۴ لیتری V۸ خود قابلیت تولید قدرت ۴۱۴ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد، در شرایط مساعد طی ۴.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و حداکثر سرعت آن به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته بی‌هیچ شک و شبهه‌ای این نسل از سری ۳ با گذشت بیش از ۱۰ سال از عمرش، استهلاک بالایی دارد؛ خصوصاً وقتی بی ام و هم مثل بقیه تولیدکنندگان خودرو لوکس به افت شدید کیفیت محصولات خود با گذر زمان شناخته می‌شود.

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

لکسوس ال اس (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳)

قیمت: ۹ هزار دلار

ماشین لکسوس ال اس حتی گزینه لوکس‌تری از بی ام و سری ۷ نسل پنجم است که با قیمتی ناچیز در خارج از ایران می‌توان خرید. این سدان لوکس زیرمجموعه تویوتا هرچند سال‌ها از زمان عرضه‌اش می‌گذرد، کماکان تجربه فوق‌العاده راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ به لطف طراحی کارآمد و امکانات ایمنی و رفاهی پیشرفته به نسبت سال عرضه خود. قوای محرکه LS را هم یک پیشرانه ۴.۶ لیتری V۸ با قدرت ۳۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۹۷ نیوتن متر تامین می‌کند و به وسیله این پیشرانه، این خودرو قادر به شتاب‌گیری از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۴ تا ۵.۷ ثانیه و همچنین دستیابی به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

در توضیح بی ام و سری ۳ گفته شد که استهلاک آن می‌تواند نقطه ضعف آن باشد. آی اس دقیقاً در این زمینه است که نسبت به بی ام و سری ۳ در این لیست برتری پیدا می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، وقتی بحث دوام در بلند مدت در میان باشد، تویوتا همیشه دست بالاتر را دارد. این یعنی یک ماشین پرامکانات با دوام قابل توجه به قیمت فقط ۹ هزار دلار این روزها در خارج از کشور پیدا می‌شود!

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

شورلت کامارو (مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵)

قیمت: ۱۰ هزار دلار

نسل پنجم شورلت کامارو که خیلی‌ها در ایران با آن آشنایی دارند، این روزها با قیمت یک مینی کار معامله می‌شود. در توصیف این کامارو گفتنی است که پس از وقفه‌ای ۸ ساله، در سال ۲۰۱۰ از راه رسید تا قدرت و طراحی همیشگی خودروهای عضلانی آمریکایی‌ها را به ارمغان بیاورد. نتیجه یک طراحی برجسته عضلانی با روح آمریکایی و همچنین یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V۸ بود که می‌توانست ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ضمن اینکه به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و ظرف ۵.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

ماشین شورلت کامارو نسل پنجمی کارکرده در مقطع کنونی دارای قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار در خارج کشور است؛ قیمتی که برای یک خودرو عضلانی به یاد ماندنی با پیشرانه ۸ سیلندر ۵۵۰ اسب بخاری، عملاً رقمی محسوب نمی‌شود.

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

فورد موستانگ (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴)

قیمت: ۱۴ هزار دلار

فورد موستانگ، رقیب دیرینه شورلت کامارو هم جزو آن دسته از ماشین های کارکرده‌ای است که امروزه با قیمتی مقرون به صرفه می‌توان خارج از ایران پیدا کرد؛ آن هم در صورتی که چند هزار دلار از قیمت تمام‌شده ۲۰۷ ارزان‌تر است!

فورد موستانگ مشابه شورلت کامارو در نسل پنجم خود دستخوش تغییراتی خصوصاً در زمینه طراحی شده است که تاثیرات آن‌ها از خودروهای دهه ۶۰ میلادی را می‌توان دید. آنچه این اسب وحشی آمریکایی را هم به حرکت در می‌آورد، یک پیشرانه ۵.۸ لیتری V۸ سوپرشارژر است که توان تولید قدرت ۶۶۲ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتن متر را دارد. با این پیشرانه، این خودرو عضلانی باید طی ۳.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر ساعت برسد و همچنین حداکثر سرعت آن تا ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

مینی کوپر S (مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶)

قیمت: ۸ هزار دلار

گذشته از عضلانی‌ها و لوکس‌های لیست، خودرو شهری انگلیسی مینی کوپر هم طرفداران پر و پا قرص خود را دارد. نسخه کارکرده این ماشین شهری در حال حاضر با قیمتی بسیار پایین‌تر از ۲۰۷ در خارج کشور قابل خریداری است. به‌طور دقیق‌تر، نسخه S آر بی ۵۶ نسل دومی آن که اولین بار سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد، حالا دارای ارزش خرید بالایی برای علاقه‌مندان به هاچ‌ بک‌های جمع و جور است.

طراحی رترو دوست‌داشتنی، هندلینگ منحصر به فرد، پشتوانه بی ام و از لحاظ کیفی و پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی قدرتمندتر ۲۰۸ اسب بخاری، ویژگی‌های این خودرو هستند. ضمناً باید اشاره کرد که این مینی کوپر در ۶.۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و سقف سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعتی دارد. چنین خودرویی با قیمت فقط ۸ هزار دلار، گزینه‌ای ایده‌آل برای رفت و آمدهای داخل شهر است؛ گزینه‌ای که خیلی از هاچ‌بک‌پسندها به هیچ وجه نمی‌توانند به راحتی از آن بگذرند.

از لکسوس تا موستانگ/ ماشین‌های کارکرده‌ای که می‌توان با پول یک پژو ۲۰۷ خرید!/ عکس

فولکس واگن گلف GTI (مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹)

قیمت:‌ ۱۳ هزار دلار

فولکس واگن گلف GTI خودرویی کاربردی با فضا و سواری راحت، طراحی جذاب و علاوه بر همه این‌ها، عملکرد سطح بالا است. ّبی‌دلیل نیست که گلف حالا عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا را با خود به یدک می‌کشد. زیر کاپوت این هاچ بک دوست‌داشتنی یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ قرار دارد که قدرت ۲۲۰ اسب بخار، شتاب‌گیری ۶ ثانیه‌ای از ۰ تا ۱۰۰ و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را به دنبال می‌آورد. در نتیجه، قیمت ۱۳ هزار دلاری مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ که در نسل هفتم آن قرار می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید