رئیس کل بانک مرکزی خبرداد

پروژه جدید دولت رئیسی؛ اتصال شبکه شتاب ایران به میر روسیه!

کدخبر: ۵۸۳۱۹۸
اقتصادنیوز: رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام برنامه‌ریزی برای اتصال ارتباط شبکه کارتی شتاب ایران با چین و ترکیه، از تخصیص خط اعتباری ۵۰۰ میلیون دلاری برای تامین نیاز ارزی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌جاری خبر داد.
پروژه جدید دولت رئیسی؛ اتصال شبکه شتاب ایران به میر روسیه!

‌به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمدرضا فرزین ظهر امروز در دیدار و نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از تشکل‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان ضمن تاکید بر حمایت جدی شبکه بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ارتباطات بانکی نیز گفت‌: توسعه روابط بانکی با کشورهای همسایه از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی است و در این راستا استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی قطعا استفاده خواهد شد.

محمدرضا فرزین افزود:‌ هم‌اکنون ارتباط شبکه کارتی شتاب ایران با میر روسیه در حال اتصال است و برقرار این ارتباط با چین و ترکیه نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گلایه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از روند طولانی تامین و تخصیص ارز و وجود برخی تخلفات در شبکه صرافی کشور تاکید کرد:‌برخورد با تخلف وظیفه ذاتی نهادهای حاکمیتی است و از همه فعالان این بخش تقاضا می‌کنم در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف در شبکه صرافی مصادیق را با بانک مرکزی منعکس کنند. قطعا بانک مرکزی با متخلفین برخورد قاطع خواهد کرد و مجوز صرافی‌های متخلف که از متقاضایان ارز، زیرمیزی طلب می‌کنند باطل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید