رصد بازار ملک؛

قیمت رهن و اجاره مسکن در تهرانپارس چند؟+ جدول

کدخبر: ۵۸۴۹۱۰
یک کارشناس امور ملکی می‌گوید: نرخ‌های پیشنهادی موجران متناسب با بودجه و معیارهای مستاجران نیست.
قیمت رهن و اجاره مسکن در تهرانپارس چند؟+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، محله تهرانپارس در شرق و شمال شرق پایتخت و منطقه 4 و منطقه 8 شهرداری تهران است و این محله در بین دو منطقه قرار گرفته و به دلیل وجود بلوار پروین به دو بخش تهرانپارس غربی و تهرانپارس شرقی تقسیم ‌شده است.

تهران‌پارس غربی از غرب به بزرگراه شهید باقری، از شرق به بلوار شاهد (پروین)، از جنوب به خیابان دماوند و از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین متصل می‌شود؛ تهران‌پارس شرقی نیز از شرق به خیابان‌های ۱۳۹ و بخشی از خیابان شهید شفیعی مکرم (۱۳۵)، از غرب به بلوار پروین (شاهد)، از جنوب به خیابان طالقانی و از شمال به بزرگراه شهید زین الدین محدود می‌شود.

یک کارشناس امور ملکی در این محله در گفت‌وگو با اکوایران با اشاره به افزایش قیمت رهن و اجاره‌بها می‌گوید: نرخ‌هایی که هم‌اکنون برای رهن و اجاره تعیین شده با مبلغی که متقاضیان قصد دارند هزینه کنند، متناسب نیست. متقاضی رهن و اجاره وجود دارد اما آنچه که معیار متقاضیان برای انتخاب یک خانه است، با بودجه آنها همخوانی ندارد.

بررسی‌های اکوایران از فایل‌های عرضه شده در پلتفرم‌های رهن و اجاره مسکن نشان می‌دهد، برای رهن یک واحد ریزمتراژ با محدوده زیربنایی بین 40 تا 60 مترمربع در تهرانپارس، حداقل باید 200 میلیون تومان نقدینگی داشت که البته متناسب با اجاره ماهانه متغیر است.

برای رهن کامل یک آپارتمان با این محدوده زیربنا، دست‌کم 250 میلیون تومان نیاز است که البته باید در نظر داشت که با این مبلغ نباید انتظار ویژگی‌هایی همچون آسانسور و پارکینگ را داشت.

یک واحد با 60 مترمربع زیربنا در محله تهرانپارس شرقی با 370 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره ماهانه و واحدی دیگر با همین متراژ با 200 میلیون رهن و 9 و نیم میلیون اجاره پیشنهاد شده است.

در محله تهرانپارس غربی هم رهن کامل یک واحد با 65 مترمربع، 650 میلیون تومان و رهن کامل واحدی دیگر با 62 مترمربع متراژ 500 میلیون تومان است.

photo_2023-07-05_14-33-16

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید