جمهوری اسلامی مطرح کرد

خوشحالی چینی ها از نپیوستن ایران به FATF:خرید نفت ارزان و فروش گران کالای تولیدی خود!

کدخبر: ۵۸۵۱۷۷
اقتصادنیوز: اگر عضویت در سازمان شانگهای را بدون مشکل تحریم‌ها در نظر بگیریم، ظاهراً یک امتیاز باارزش است ولی بازدارندگی‌هائی که تحریم‌ها به وجود می‌آورند، مانع برخورداری از مواهب آن می‌شوند.
خوشحالی چینی ها از نپیوستن ایران به FATF:خرید نفت ارزان  و فروش گران کالای تولیدی خود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جمهوری اسلامی همانطور که کارشناسان اقتصادی و روابط بین‌الملل گفته‌اند، عدم پیوستن به «اف‌ای‌تی‌اف» مانع تبادلات مالی میان ایران و سایر کشورها از جمله اعضاء سازمان همکاری‌های شانگهای خواهد شد. در این صورت، علاوه بر مشکلاتی که در تبادلات تجاری وجود خواهد داشت که از جمله آنها ارزان فروختن و گران خریدن است، در زمینه وصول طلب‌ها از کشورها حتی کشورهای عضو سازمان شانگهای مشکلات و موانع غیرقابل حلی وجود خواهد داشت.

جرقه جنگ لهستان و اوکراین زده شد؟/ بایدن به اروپا رفت

سلاح خنده‌دار اوکراینی‌ها در مقابل ارتش روسیه+ عکس

کافی است برای روشن شدن مطلب به رفتار چین با کشورمان در چگونگی تبادلات تجاری توجه شود. علیرغم مانورهای تبلیغاتی زیادی که در زمینه قرارداد بلندمدت با چین وجود دارد، نفت ما با تخفیف به این کشور فروخته می‌شود و با اینحال پول آن از مجاری عادی بانکی برای ما قابل وصول نیست.

این مرد به دنبال انتقام از پوتین است/ آماده حملات غافلگیر کننده باشید+ عکس

داماد حسن روحانی جنجال به پا کرد/ او به دنبال انتخابات مجلس است؟

چین از این وضعیت حداکثر استفاده را می‌کند و با اینکه جدال سیاسی جدی با آمریکا دارد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به رسمیت می‌شناسد و عدم عضویت ایران در اف‌ای‌تی‌اف را بهانه‌ای برای نپرداختن مطالبات ایران قرار می‌دهد.

در مورد عراق نیز در روزهای اخیر دیدیم که اعلام شد 20 میلیارد دلار طلب ایران آزاد شده ولی برای چگونگی هزینه شدن آن، نیاز به اجازه آمریکاست! به تعبیر دیگر، کشور عراق که رهائی خود از داعش را مدیون کمک‌های ایران است، تا از آمریکا مجوز نگیرد نمی‌تواند مطالبات ایران را حتی در قالب غیرنقدی بپردازد. به عبارت روشن‌تر، رفتاری که با ایران می‌شود، در چارچوب فرمول «نفت در برابر غذا و دارو» است!

 
نکته دیگر اینکه نیاز دولت‌ها به تبلیغات به نفع خود، قابل درک است. این، شگردی است که تمام دولتمردان در تمام دولت‌ها به آن متوسل می‌شوند ولی نباید انتظار داشته باشند مردم بدون آنکه مواظب آن دسته از اقدامات آنها که موضوع تبلیغاتشان است را لمس کنند، تحت تأثیر قرار بگیرند.
عضویت ایران در سازمان شانگهای اگر به کاهش تورم، بهبود اقتصادی کشور و گشایشی در معیشت مردم منجر شود، دولتمردان، صد برابر آنچه تاکنون اندر فوائد عضویت ایران در شانگهای گفته‌اند بگویند هم مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت ولی ار این عضویت در حل مشکلات معیشتی مردم تأثیری نداشته باشد، این تبلیغات برای مردم ملال‌آور خواهد بود بطوری که حتی یک ثانیه آن نیز زیاد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید