منتظر افزایش قیمت بلیت هواپیما باشیم؟

کدخبر: ۵۸۸۲۹۶
محمدی‌بخش از احتمال افزایش ٩ درصدی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: افزایش ٢٩ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوبه ستاد تنظیم بازار است و در حال حاضر اعلام نشده که این ٢٩ درصد همراه با ٩ درصد ارزش افزوده محاسبه شده یا ٩ ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود.
منتظر افزایش قیمت بلیت هواپیما باشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا محمد محمدی‌بخش در نشست خبری امروز درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر باتوجه به تنوع تایپ‌های هواپیمایی، اقلیم کشور و فرودگاه‌های موجود به ۵۵٠ هواپیما نیاز داریم که ٣٣٠ هواپیما در کشور ثبت شده‌است. از این تعداد ١٣٩ فروند هواپیما با مدت زمان ب زمینگیر شدن آنها بیشتر از دو سال بوده یعنی مدت زمان زمینگیر شدن تعدادی هواپیما به بیشتر ١۵ سال هم می‌رسد و از این رو قصد داریم تعدادی از این هواپیماها که عمر زمینگیر آنها بالا است از آمار قطعی تعداد هواپیماهای کشور حذف کنیم.

وی ادامه داد : در حال حاضر ١٨۵ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال هستند و قرار براین است که هواپیمایی با عمر بالای زمینگیری که از آمار هم حذف شوند به فرودگاه همدان منتقل کنیم تا از این هواپیماها در زمینه‌های علمی استفاده کنند. 

وی درباره دلایل افزایش مدت زمان انتظار برای خرید بلیت هواپیما گفت: تعداد ناوگان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته و ضریب اشغال هواپیماها به بیش از ٩۵ درصد رسیده، یکی از دلایل افزایش مدت زمان انتظار برای خرید بلیت این است که در حالی همین الان به ۵۵٠ هواپیما نیاز داریم ١٨۵ هواپیما فعال است و از سوی دیگر درخواست برای بلیت هواپیما افزایش یافته و سهم سفرهای هوایی به هزینه‌های سبد خانوار اضافه شده چراکه قیمت بلیت هواپیما مناسب است و به هر دلیلی عرضه بلیت در سایر شقوق حمل و نقل کاهش پیدا کرده و تقاضا به این سمت هدایت شده‌است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ایجاد بازار سیاه برای فروش بلیت هواپیما ادامه داد: در این شرایط طبیعتاً عده‌ای سعی بر ایجاد بازار سیاه دارند و با فروش بلیت خارج از نرخ مصوب از سوی برخی از ایرلاین‌ها، آژانس‌های مجاز و غیر مجاز و همچنین سیاست‌های غیر مجاز مواجه هستیم از این مبارزه جدی با سوداگران در این حوزه را آغاز کردیم و ابایی از تعلیق‌ها نداریم. 

محمدی‌بخش همچنین از احتمال افزایش ٩ درصدی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: افزایش ٢٩ درصدی قیمت بلیت هواپیما مصوبه ستاد تنظیم بازار است و در حال حاضر اعلام نشده که این ٢٩ درصد همراه با ٩ درصد ارزش افزوده محاسبه شده تا ٩ ارزش افزوده به آن اضافه می‌شود. در سایر کالا و خدمات شاهد این هستیم که ٩ درصد جداگانه از نرخ مصوب اعمال می‌شود و منتظر پاسخ ستاد تنظیم بازار در این باره هستیم. 

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا درباره تعیین تکلیف نرخ بلیت اربعین گفت: هنوز قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین مشخص نیست و تعیین قیمت به عواملی از جمله ارایه برخی از خدمات در دو فرودگاه بغداد و نجف بستگی دارد که در این زمینه باید عراق پاسخ برخی از درخواست‌های ایران را بدهد که پس از آن درباره نرخ تصمیم بگیریم اما به طور قطع قیمت بلیت به عراق در بازه اربعین مشمول نرخ‌های مصوب می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید