رصد بازار مسکن

حداقل اجاره در مناطق مختلف تهران/جدول

کدخبر: ۵۸۸۳۳۴
اقتصادنیوز: حداقل اجاره‌‌‌بهای مسکن در شهر تهران مربوط به بازه متراژی آپارتمان‌‌‌های کمتر از ۶۰ مترمربع در مناطق مختلف پایتخت است. در شرایطی که این بازه جزو یکی از پرتقاضاترین بازه‌‌‌‌‌‌های مسکونی در بازار اجاره شهر تهران است همواره عرضه این فایل‌‌‌ها نسبت به تقاضای موجود کمتر است.
حداقل اجاره در مناطق مختلف تهران/جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه دنیای‌اقتصاد نوشت: این موضوع در مناطقی که به دلیل تیپ متراژی ساخت واحدها، عرضه آپارتمان‌‌‌های ریزمتراژ در آنها کمتر بوده پررنگ‌‌‌تر است. اگر چه آپارتمان‌‌‌های تا ۶۰ مترمربع در همه مناطق شهر تهران (۲۲ منطقه) ساخته شده‌‌‌اند اما برخی از مناطق به دلیل عرضه سهم بیشتری از واحدهای مسکونی ریزمتراژ نسبت به سایر مناطق به عنوان کانون عرضه آپارتمان‌‌‌های با مساحت کم، شناخته می‌‌‌شوند.

عرضه فایل ریزمتراژ در نیمه شرقی تهران از جمله مناطق ۴، ۷ و ۸ بیش از مناطق غربی است با این حال در برخی از محله‌‌‌های غربی نیز می‌توان تنوع نسبتا مناسبی از این فایل‌‌‌ها را در بازار اجاره جست و جو کرد.

تازه‌‌‌ترین بررسی‌‌‌ها از مشخصات فایل‌‌‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می‌دهد در حال حاضر کف رهن کامل یک آپارتمان ریزمتراژ (۴۰ تا ۵۰ مترمربع) در مناطق مصرفی و متوسط شهر به حول و حوش متوسط ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است. به عبارت دیگر برای رهن هر مترمربع از این واحدها متقاضی به طور متوسط باید ۱۰ میلیون تومان در نظر بگیرد که این میزان در مناطق مرغوب‌‌‌تر بعضا بالاتر نیز هست.

در مناطق ارزان‌‌‌تر (عمدتا مناطق مصرفی شرق تهران) با ۳۰۰میلیون تومان نیز می‌توان یک واحد مسکونی معمولی ۴۰ مترمربعی که البته در عمده موارد فاقد یک یا چند مورد از امکانات متعارف یک واحد مسکونی (پارکینگ، انباری، آسانسور) است را اجاره کرد.

 

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید