بازار داغ فروش حواله خودرو/ درآمد حاصل از این کار چقدر است؟

کدخبر: ۵۹۰۶۳۹
اقتصادنیوز: خرید و فروش حواله خودرو به صورت کاملا عیان در پلتفرم‌های ثبت آگهی در حال انجام است.
بازار داغ فروش حواله خودرو/ درآمد حاصل از این کار چقدر است؟

به گزارش اقنصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اگر فردی آن‌قدر خوش‌شانس باشد که بتواند برای خرید یک پژو پارس سال با موعد تحویل پاییز برنده شود، می‌تواند حواله خود را 100میلیون تومان به دلالان بفروشد که به معنای سود 100درصدی طی تنها چند ماه از افتتاح حساب وکالتی است. 

رانا پلاس با موعد تحویل پاییز قیمت بیشتری دارد که با توجه به تقاضای بیشتری که برای پژو پارس وجود داشت موضوع عجیبی به نظر می‌رسد. بر این اساس دلالان حاضرند برای خرید این حواله 120میلیون تومان پرداخت کنند.

از میان محصولات سایپا نیز به چند آگهی مربوط به کوئیک برخوردیم که ظاهرا حواله آن با میانگین قیمتی 35میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین حواله سمند سورن پلاس دوگانه‌سوز 120میلیون تومان قیمت دارد.  با این وجود تنها خودروهای داخلی نیستند که خرید و فروش حواله آنها رونق دارد.

طی ماه‌های گذشته به لطف قیمت‌گذاری دستوری، محصولات خودروسازان خصوصی، یعنی خودروهای مونتاژی، نیز برای دلالان جذابیت پیدا کرده‌اند. برای مثال در سایت‌های ثبت آگهی، حواله یک دستگاه تیگو 8 پرو 182میلیون تومان خرید‌و‌فروش می‌شود. حواله لاماری ایما با موعد تحویل پاییز نیز 120میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. قیمت برخی حواله‌های خودروهای مونتاژی به بیش از این نیز می‌رسد؛ برای مثال بهای یک حواله دایون Y5 حدود 250میلیون تومان است. همچنین حواله هایما S5 با موعد تحویل پاییز 200میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید