دسترسی بانک مرکزی و فراجا به اطلاعات روابط سببی و نسبی

کدخبر: ۵۹۱۵۱۵
اقتصادنیوز: معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور از تولید نخستین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید و دسترسی بانک مرکزی، فراجا و مرکز اطلاعات مالی به آن خبر داد.
دسترسی بانک مرکزی و فراجا به اطلاعات روابط سببی و نسبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، «افشار خاکباز» معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور- با بیان اینکه نخستین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید شده است، گفت: این خدمت در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت نام یارانه)، فراجا و مرکز اطلاعات مالی قرار گرفته است.

ابلاغیه هشدارآمیز بانک مرکزی به ۹ بانک

وی در ادامه به ایرنا گفت: موضوع ارتقای پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورت اجتناب ناپذیر ارائه خدمات کارآمد، شفاف و استنادپذیر در دست اجرا است و زیرساخت‌های لازم ایجاد و طراحی این پایگاه آغاز شده است.

 
 

خاکباز به اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: طراحی پایگاه و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم، دریافت اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تطبیق اطلاعات موجود در سازمان ثبت احوال با اطلاعات دریافتی از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، ارائه خدمت به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، مشارکت فعال در کارگروه مسوول اجرای آیین‌نامه شناسایی خانوار، رونمایی از پایگاه اطلاعات خانوار در روز ملی ثبت احوال با حضور وزیر کشور و ایجاد پایگاه خانواده(روابط سببی و نسبی) از اقدامات مهم در این راستا محسوب می‌شود.

به گفته وی، همچنین در راستای انجام یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ طرح دارای اولویت دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) را براساس توان داخلی سازمان آغاز کرد و مبتنی بر داده‌های استخراج شده، نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام کرده است.

گفتنی است سال گذشته، سازمان ثبت احوال اعلام کرده بود: «ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) در راستای انجام یکی از تکالیف صریح در ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه خانواده(روابط سببی و نسبی) را براساس توان داخلی سازمان آغاز کرده و مبتنی بر داده‌های استخراج شده نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام کرده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید