هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟

کدخبر: ۵۹۲۵۴۶
اقتصادنیوز: رئیس صندوق رفاه دانشجویان درخصوص هزینه خوابگاه دانشجویان گفت: اجاره بهای خوابگاه نوع یک و در واقع یک نفره حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است. دو نوع خوابگاه استیجاری داریم که یک نوع آن را صندوق کمک می کند و نوع دوم خوابگاه خودگردان است که دانشگاه آن را اجاره می کند و در اختیار دانشجویان قرار می دهد.
هزینه خوابگاه برای دانشجویان چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «مسعود گنجی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشجویانی که در سال تحصیلی جدید نیاز به خوابگاه دارند می توانند تا ۳۱ مرداد ماه در سامانه جدید این صندوق ثبت‌نام کنند. به دانشجویانی که در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت‌نام نکنند، خوابگاه تعلق نمی گیرد.

وی با بیان این که قیمت اجاره بها به دانشگاه ها ابلاغ شده است، یادآور شد: فرایند دریافت خوابگاه با سال های گذشته تفاوت کرده است و همه دانشجویان باید امسال در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کنند و به محض این که خوابگاه آنها مشخص شد، اجاره بها را باید واریز کنند و خوابگاه را تحویل بگیرند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان این که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۲۱۰ هزار نفر است، گفت:در حال ثبت نام هستیم و تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که البته سهمیه ای را برای دانشجویان جدید الورود در نظر گرفته ایم.

گنجی ادامه داد: دانشجویان باید در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام کنند و هر دانشگاه به اطلاعات متقاضی خوابگاه های خود دسترسی دارند و دانشگاه ها به آنها اطلاع می دهند و دانشجویان با پرداخت اجاره بها به صندوق رفاه دانشجویان مجوز استفاده از خوابگاه را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اجاره بهای خوابگاه نوع یک و در واقع یک نفره حداکثر ۲۰۰ هزار تومان است. دو نوع خوابگاه استیجاری داریم که یک نوع آن را صندوق کمک می کند که ودیعه را به دانشگاه می دهد که آنها برای دانشجویان خوابگاه اجاره کنند و نوع دوم خوابگاه خودگردان است که دانشگاه آن را اجاره می کند و در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: اجاره بهای خوابگاه خودگردان متفاوت است و بستگی به شهر مورد نظر دارد که اجاره برخی پایین تر و برخی بالاتر است.

گنجی همچنین گفت: دانشجویانی که مبلغ اجاره بهای یک ترم خود را تا ابتدای آبان ماه پرداخت کنند، شامل ۱۰ درصد تخفیف از سوی صندوق رفاه دانشجویان می‌شوند. البته دانشجویانی که هزینه اسکان خوابگاه‌ خود را تا اواخر بهمن ماه پرداخت کنند، مشمول جریمه نمی‌شوند.

آدرس سامانه جدید صندوق رفاه دانشجویان https://refah.swf.ir است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید