قیمت هر کیلو تخم مرغ چند؟

کدخبر: ۵۹۲۸۲۲
اقتصادنیوز: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری کماکان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.
قیمت هر کیلو تخم مرغ چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری کماکان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

قیمت هر کیلو شقه گوسفندی اعلام شد

آقای حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ تا ۴۳ هزارتومان است که کماکان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او قیمت منطقی هرعدد تخم مرغ برای مصرف کننده را ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی تخم مرغ درب مرغداری کمتر از ۳ هزارتومان عرضه می شود که با این وجود در ۶ ماه اخیر، تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب درب مرغداری عرضه شد که از این حیث مرغداران زیان چشمگیری را متحمل شدند.

کاشانی ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ تولید می شود که حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز داخل است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه صادرات تخم مرغ کماکان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال حدود ۷۰ هزار تن تخم مرغ صادر شد، همچنین در راستای تنظیم بازار و کاهش زیان مرغداران هزار تن تخم مرغ خرید تضمینی شده است. 

او گفت: در شرایط کنونی کمبود کنجاله سویا و عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به مرغداران در ۶ ماه گذشته ناشی از سیاست بانک مرکزی مشکلات متعددی را ایجاد کرده است که در صورت استمرار این روند، امر تولید در آینده دچار تنش خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید