شهرآفتاب میزبان اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران

کدخبر: ۵۹۴۲۶۸
اقتصادنیوز:نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران با حضور اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد اعم از نمایندگانی از کانون سراسری انجمن بتن آماده، نظام مهندسی تهران، انجمن انبوه سازان تهران،مرکز تحقیقات راه و مسکن شهرسازی برگزار شد.
شهرآفتاب میزبان اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد،حلاجیان مدیر برگزاری این رویداد گفت: ۹۰ شرکت داخلی آخرین دستاوردها و خدمات خود را در زمینه های صنعت بتن  در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در معرض دید متخصصان و فعالان این حوزه قرار خواهند داد.

وی افزود: این رویداد تا کنون به شکل یک رویداد تجاری نمایشگاهی به وقوع نپیوسته بود که از تاریخ هفتم الی ۱۰ شهریور این اتفاق با حضور نمایندگان داخلی و خارجی، تولیدکنندگان شن و ماسه، کارخانجات سیمان و بتن آماده و ازمایشگاهها، انجمن های استانی سراسر کشور با حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی به منصه ظهور خواهد رسید.

وی ادامه داد: از نوآوری های این نمایشگاه برگزاری دوره های آموزشی بتن در نمایشگاه است.

محرم کریمی، دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده  گفت: تاسیس کارخانه از سال ۱۳۰۷ در محله ابن باویه شهرستان ری شروع به کار کرد و کارخانه سیمان تهران در سال ۱۳۱۰ افتتاح شد که این نشان از قدمت بالای صنعت سیمان و فرآوری های مرتبط برای امر ساخت و سازهای عمرانی است.

وی با بیان اینکه تا دهه ۵۰ تمام سیمان بصورت کیسه ای برای خدمات عمرانی مورد استفاده قرار می گرفت گفت: در دهه ۵۰ اولین کارخانه بتن کشور تاسیس شد و اکنون ۱۲۰۰ کارخانه بتن در کشور فعالیت دارند.

وی با تاکید براینکه بتن آماده به عنوان یک موجود زنده شناخته می‌شود  ادامه داد: زمان تشکیل بتن و قابلیت حفظ آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

علیرضا رحمتی، رئیس کمیته فنی کانون با ذکر این نکته خطیر که بتن آماده تضمین کننده جان و حیات هزاران انسان است گفت: از شما اهالی رسانه که همیشه دوشادوش صنعت ساختمان و آگاهی سازی های مرتبط با آنان بودید درخواست داریم که نگاه ویژه تری نسبت به اشاعه فرهنگ سازی تسریع و تسهیل حمل و نقل بتن آماده داشته باشند تا خطرات ناشی از دیررسیدن بتن به اقدامات عمرانی کاسته شود.

وی افزود:بتن آماده همانند بتن معمولی از ترکیب آب، سیمان و سنگ‌دانه تشکیل شده است. تفاوت عمده بین آن‌ها در این است که بتن‌های آماده در کارخانه تولید شده و سپس به محل پروژه آورده می‌شوند؛ اما بتن معمولی در همان محل به کمک میکسرهای دستی تولید خواهد شد. استفاده از بتن‌های آماده می‌تواند کیفیت پروژه را بالا ببرد؛ اما به همان میزان نیز هزینه‌بر خواهد بود. بهتر است برای سازه‌های کم ارتفاع از بتن معمولی و برای سازه‌های مرتفع از بتن‌های آماده کمک بگیرید.

گفتنی است این نسشت خبری با حضور حلاجیان مدیر اجرایی نمایشگاه بتن آماده مدیر عامل شرکت فرجاد تجارت،کریمی دبیر کانون، نظارت مشاور عالی کانون، رحمتی رئیس کمیته فنی کانون، بدرلو معاون نظام مهندسی تهران، رهبر رئیس هیئت مدیره انبوه سازان تهران، احمدی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آرش امیری مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و اصحاب رسانه در هتل سیمرغ برگزار شد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید