ظهور قدرت های جدید در سطح بین المللی

انقلاب بزرگ چین در صنعت خودرو

کدخبر: ۵۹۴۴۰۱
بی وای دی از ژانویه 2022 تا به امروز، شش مدل جدید را معرفی کرده. معرفی این مدل‌ها مورد توجه رسانه‌های معتبر دنیا نیز قرار گرفت و این نشان می‌دهد که همه مطمئن هستند که بی وای دی یکی از بازیگران اصلی آینده صنعت خودرو خواهد بود.
انقلاب بزرگ چین در صنعت خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران از موتوروان ،چین نماد کمیت در دنیای خودروسازی است. آمار تعداد مدل‌های معرفی شده توسط چینی‌ها از دست در رفته است. این کشور هم اکنون حدود 70 برند خودروسازی دارد. اما برای پیدا کردن کیفیت به نظر می‌رسد باید سراغ این پنج برند برویم.

در میان برند‌های چینی، 5 برند بیشترین شانس را برای تبدیل شدن به یک خودروساز کلاس جهانی دارند. در ادامه به معرفی این 5 برند می‌پردازیم.

رونمایی غافلگیرکننده از خودروی جدید سایپا

1-ام جی (MG)

arenaev_004

ام جی در اصل یک برند انگلیسی است که حدود 100 سال قدمت دارد. اما برند از سال 2006 به تملک چینی‌ها درآمده و در حال حاضر زیرمجموعه گروه خودروسازی SAIC محسوب می‌شود.

این برند در سال 2013 بعد از احیایی که توسط چینی‌ها شد در نهایت موفق به فروش 3500 دستگاه شد. اما رشد این برند تا جایی پیش رفته که سال گذشته میلادی رکورد فروش  450 هزار دستگاهی را به ثبت رساند.

ام جی سال گذشته محبوب ترین برند چینی در خارج از خاک این کشور بود. برنامه چندسال اخیر و آینده این برند تمرکز حداکثری روی خودروهای برقی است. این در لیست پرفروش‌ترین خودروهای برقی بر اساس برند جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و بالاتر از برندهایی مانند رنو، پژو و هیوندای قرار گرفت! بخش اعظم این موفقیت مدیون مدل جدید این شرکت یعنی ام جی 4 است. این مدل تحسین اکثر کارشناسان  خودرو  را برانگیخت و در آمار فروش هم موفق عمل کرد.

 
 

mg-4-mg4-v-mg-zs-ev-02a

SAIC به فکر احترام به تاریخچه این برند که ساخت خودروهای رودستر بود نیز هست و معرفی رودستر تمام برقی سایبراستر با قدرت 563 اسب بخاری در همین راستا صورت گرفته.

2-بی وای دی (BYD)

rukzzqbjmy2ygw9s86kt

بی وای دی هنوز در اروپا به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکرده اما در اکثر بازارهای دیگری حضور دارد، جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کرده است. به اعتقاد موتوروان بی وای دی یکی از  با استعدادترین برندهای دنیا به حساب می‌آید. سرمایه عظیم این برند در کنار خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی کلاس جهانی، نوید ظهور یک قدرت جدید در سطح بین‌المللی را می‌دهد.

بی وای دی از ژانویه 2022 تا به امروز، شش مدل جدید را معرفی کرده. معرفی این مدل‌ها مورد توجه رسانه‌های معتبر دنیا نیز قرار گرفت و این نشان می‌دهد که همه مطمئن هستند که بی وای دی یکی از بازیگران اصلی آینده صنعت خودرو خواهد بود.

3-جیلی/زیکر  (GEELY/ZEEKR)

5c29260bf573459df40eebefa505211

به اعتقاد موتوروان، جیلی غربی ترین برند حال حاضر چین است. موتوروان علت این ادعا را پیوند نزدیک جیلی با برندهای مطرح اروپایی می‌داند.  جیلی سهامدار اصلی ولوو و لوتوس است. علاوه بر این دو برند اروپایی جیلی مشترکا با مرسدس بنز سهامدار اسمارت اتوموبیل است و بخشی از سهام آستون مارتین را نیز در اختیار دارد. ولوو با جیلی حال و روز خوبی دارد  و لوتوس نیز در حال تجربه یک انقلاب اساسی است.

زیکر به عنوان زیرشاخه جیلی در کلاسی قیمتی رقابت می‌کند که کمتر برندی از چین جرئت حضور در آن را دارد.

4-NIO

107259786-1687309189919-gettyimages-1493214425-_64a5551

 
 

موتوروان می‌گوید اگر تسلا و ابرخودروسازان آلمانی نبودند، امروز بازیگر اصلی انقلاب صنعت خودرو NIO بود. پس بی دلیل نیست که این برند به تسلای چینی شناخته می‌شود.

این برند در زمینه فناوری عملکرد باتری و نرم‌افزارهایی مرتبط با خودرو صاحب سبک محسوب می‌شود اما دامنه فروش جهانی محدود باعث شده که این برند چندان شناخته شده نباشد. ولی به نظر می‌رسد تنها مسئله که در مورد تبدیل این برند به یک برند جهانی وجود داشته باشد، مسئله زمان است.

 

5-BAOJUM/WULIMG

Baojun-530-Gives-Rise-To-Four-Rebadged-SUVs-Including-Hector-Details-2-2

این برند یک برگ برنده بزرگ دارد:شراکت با برند شورولت از گروه خودروسازی جنرال موتورز.

 

محصولات  این برند مانند چهار گزینه قبلی انقلابی نیستند اما یک پکیج جذاب را با قیمتی رقابتی ارائه می‌کنند. همچنین این برند می‌تواند در برخی بازارها از لوگو شورلت استفاده کند که این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چرا که هنوز هیچ نامی از چین نزدیک اعتبار این برندهای قدیمی نشده است.

در پایان موتوروان ادعا می‌کند که جنگ بزرگ برندهایی چینی با بدنامی خود است نه چیز دیگری. اروپا هنوز نسبت به نام چین مقاومت نشان می‌دهد و موفقیت ام جی جلوتر باقی برندها به این دلیل است که این نام ریشه بریتانیایی دارد نه چینی. البته موتوروان می‌گوید زمان این مسئله را حل خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید