در پی کاهش ذخایر نفت خام آمریکا؛

قیمت جهانی نفت اوج گرفت/ تصمیم رهبران اوپک پلاس چیست؟

کدخبر: ۵۹۵۲۹۸
اقتصادنیوز: افت ذخایر آمریکا و به تبع آن، ادامه روند افزایشی قیمت نفت، گمانه‌زنی‌ها را درباره استمرار کاهش عرضه از سوی رهبران اوپک پلاس افزایش داده است؛ موضوعی که سبب شد قیمت جهانی نفت باز هم افزایشی شود.
قیمت جهانی نفت اوج گرفت/ تصمیم رهبران اوپک پلاس چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بلومبرگ نوشته است که نفت «وست تگزاس اینترمدیت» پس از رشد ۳.۵ درصدی (بیشترین رشد روزانه از ماه مارس) بالای ۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد. ذخایر ایالات متحده در هفته گذشته ۱۰.۶ میلیون بشکه کاهش یافت و به کمترین میزان از دسامبر ۲۰۲۲ رسید. موجودی ذخایر اوکلاهما نیز به کمترین میزان از ژانویه کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی  بلومبرگ  از ۲۵ تاجر و تحلیلگر، انتظار می‌رود عربستان کاهش عرضه یک میلیون بشکه‌ای در روز را تا اکتبر تمدید کند. همچنین روسیه گفت که در حال مذاکره با شرکای اوپک‌پلاس در مورد امکان تمدید کاهش  صادرات نفت خام  در همان ماه است؛ اگرچه هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

آنطور که اکوایران گزارش داده است، آخرین افزایش  قیمت نفت  خام به این معنی است که در‌ حال حاضر معاملات آتی در نیویورک، بالاتر از ابتدای سال انجام می‌شود. در حالی که آینده ناملایم چین و کمپین  فدرال رزرو  برای انقباض پولی، باد مخالفی بر سر افزایش قیمت‌های جهانی بود، اما این تأثیر با محدودیت‌های عرضه توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله مسکو جبران شده است.

«ویوِک دار» - مدیر تحقیقات معدن و کالاهای انرژی در بانک «کامِن‌وِلث» استرالیا - گفت: «ما ریسک صعود  قیمت نفت  برنت به 0متوسط ۸۵ دلار در هر بشکه در سه‌ماهه چهارم را پیش‌بینی می‌کنیم». او افزود که انتظار می‌رود با حرکت بازار به سمت کسری، میانگین ذخایر ایالات متحده به پایین‌تر سطح خود در پنج سال اخیر برسد.

از طرفی، نوسان قیمت ماه دوم نفت وست تگزاس اینترمیدیت در پایین‌ترین حد خود نسبت به پایان سال ۲۰۱۹ قرار دارد؛ موضوعی که باعث آرامش در بازار شده است.

با وجود انتشار مجموعه‌ای از داده‌های جدید در روز پنجشنبه که بر چالش‌های پیش روی  اقتصاد چین  تأکید می‌کرد، نفت خام رشد خود را حفظ کرد. این ارقام نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی چین برای پنجمین ماه متوالی در ماه آگوست کاهش یافته است.

افزایش قیمت نفت

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید