معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا :

هشدار؛ فریب رسیدهای جعلی کارت به کارت را نخورید

کدخبر: ۵۹۹۲۹۱
اقتصادنیوز: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در معاملاتی که مقدمه آن‌ها از طریق سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بوده و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و … کرده است و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، اطمینان نکنید.
هشدار؛ فریب رسیدهای جعلی کارت به کارت را نخورید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در خریدها صرفا به رسید پرداخت ارائه شده خریدار اعتماد نکنید و با بررسی حساب بانکی خود از واریز وجه خریدار اطمینان حاصل کنید.

سرهنگ عبداله چولکی گفت: افراد کلاهبردار با دانلود و نصب برنامه رسید ساز جعلی بر روی تلفن همراه خود، برای اجرای نقشه شیطانی با فروشندگانی که کالاهای با ارزش بالایی در دیوار و شیپور دارند، ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: این افراد فرصت طلب در تماس تلفنی با فروشنده و توافق قیمت برای دریافت کالا مراجعه می‌کنند و تراکنش جعلی بانکی و رسید پرداخت از طریق برنامه نرم افزاری رسید ساز جعلی در گوشی تلفن همراه خود به فروشنده ارائه می‌دهند و به بهانه اعلام شلوغی بانک‌ها و تأخیر در دریافت پیامک واریز به فروشنده، کالا را تحویل می‌گیرند و دیگر پاسخگوی تلفن همراه خود نیستند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در معاملاتی که مقدمه آن‌ها از طریق سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بوده و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و … کرده است و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد، اطمینان نکنید.

سرهنگ چولکی افزود: برای جلوگیری از کلاهبرداری، پس از ملاحظه تراکنش پرداخت از طریق همراه بانک و یا ارائه رسید واریز وجه به حساب، حتماً با مراجعه به عابر بانک موجودی حساب خود را بررسی کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید