چالش اصلی خانه اولی‌‌‌ها در بازار مسکن

کدخبر: ۶۰۰۳۰۴
اقتصادنیوز: چالش اصلی که در حال حاضر خانه اولی‌ها با آن دست به گریبان هستند، یافتن آپارتمان نقلی نوساز در بازار مسکن است.
چالش اصلی خانه اولی‌‌‌ها در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، اولین و پرتعدادترین گروه متقاضیان خرید آپارتمان‌‌‌های نقلی در پایتخت، خانه اولی‌‌‌ها هستند. با این حال از آنجا که این گروه در سال‌های اخیر به دلیل فقدان استطاعت خرید عملا به بیرون از بازار پرت شده بودند، اغلب خریدها از گروه متراژی نقلی‌‌‌ها را سرمایه‌گذاران ملکی انجام می‌‌‌دادند.

هشدار؛ این خانه‌ها را نخرید، به دردسر می افتید!

حالا اما به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه‌گذاران ملکی عزم خروج از بازار مسکن دارند و به همین خاطر تعداد آپارتمان‌‌‌های نقلی تخلیه که برای فروش عرضه شده‌‌‌اند، افزایش پیدا کرده است. اما مساله اصلی سن بنای بالای این واحدهاست که موجب شده رغبت چندانی به خرید این گروه از آپارتمان‌‌‌ها وجود نداشته باشد. مشتری اصلی آپارتمان‌‌‌های نقلی خانه‌‌‌اولی‌‌‌ها و متقاضیان سرمایه‌‌‌ای ملک هستند که گروه دوم به کلی بازار را ترک کرده‌‌‌اند و گروه اول که اخیرا به واسطه ابلاغ سقف‌‌‌های جدید وام مسکن با توجه به ترمیم استطاعت خرید، به جست‌‌‌وجو تمایل پیدا کرده‌‌‌اند نیز، در تلاش برای خرید ناکام می‌‌‌مانند.

طناب‌‌‌کشی موجر و مستاجر با نرخ‌های فضایی

طبعا خانه اولی‌‌‌ها تمایل دارند اولین خانه خود را از محدوده سنی متعارفی خریداری کنند تا هم بتوانند در صورت لزوم با به رهن سپردن آن با بالاترین قیمت ممکن، بخشی از هزینه تملک خانه را تامین کنند و هم مدت بهره‌‌‌برداری از ملک برای آنها افزایش پیدا کند و در عین حال پیش از اینکه کلنگی تلقی شود، فرصت تبدیل به احسن را پیدا کنند. با این توصیف خانه‌‌‌های بالای ۱۵ سال ساخت جذابیت زیادی برای خانه اولی‌‌‌ها ندارد و معدود جست‌‌‌وجوگران ملک از این گروه که اکنون در بازار حضور دارند، به دلیل کمبود فایل نوساز و کم‌‌‌سن امکان معامله پیدا نمی‌‌‌کنند.

1 copy

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید