وزارت کار آبی پاکی را روی دست کارگران ریخت/ حقوق کارگران ترمیم نمی شود!

کدخبر: ۶۰۰۶۲۱
اقتصادنیوز: در حالیکه به گفته‌ی اعضای کارگری شورایعالی کار قرار بود این هفته نشست سه‌جانبه برگزار شود، معاون روابط کار وزیر دوباره آب پاکی را روی دست کارگران کشور ریخت.
وزارت کار آبی پاکی را روی دست کارگران ریخت/ حقوق کارگران ترمیم نمی شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، اعضای کارگری شورایعالی کار می‌گویند: هنوز نشست شورایعالی کار برای شهریورماه برگزار نشده و بایستی در این هفته که رو به پایان است، دعوتنامه‌ها به دست اعضای شورا می‌رسید.

نمایندگان کارگری انتظار داشتند نشست شورایعالی کار آنهم با موضوع ترمیم مزد موضوعی که بیش از سه ماه پیش به طور رسمی درخواست آن را ثبت کرده بودند، در همین هفته برگزار شود ولی گویا وزارت کار اهتمامی برای این کار ندارد.

رفتار وزارت کار خلاف اصل 168 قانون کار است که تاکید دارد بایستی هر ماه حداقل یک نشست سه‌جانبه‌ی شورایعالی کار برگزار شود؛ در عین حال براساس قانون کار بعد از ثبت درخواستِ سه عضو رسمی برای یک نشست فوق‌العاده، این نشست باید ظرف مدت دو هفته برگزار شود؛ سه عضو رسمی شورایعالی کار بیست و دوم خرداد درخواست برگزاری جلسه فوری با موضوع ترمیم مزد داده‌اند و امروز پنجم مهرماه است!

در این شرایط، اظهارات رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر کار، دوباره آب پاکی را روی دست کارگران و نمایندگان آن‌ها در مذاکرات مزدی ریخته است؛ او به صراحت تاکید کرده «خبری از ترمیم دستمزد کارگران برای نیمه دوم سال نیست.»

رعیتی فرد چهارم مهرماه در گفت‌وگویی اعلام کرده است که در هنگام تصویب حداقل مزد سال جاری دولت پیش‌بینی کرده بود که اگر امسال حقوق کارمندان دولت در میانه سال افزایش پیدا کند، به همان میزان حداقل حقوق کارگران هم اضافه شود، اما تاکنون خبری از افزایش حقوق کارمندان دولت نیست و بنابراین برای حداقل دستمزد کارگران هم تصمیمی گرفته نشده است.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون درخواست تجدیدنظر در حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار ارائه شده است؛ گفت: تاکنون چنین مسئله‌ای در دستور کار شورای عالی قرار نگرفته است، البته نمایندگان کارگری در رسانه‌ها مسائلی عنوان کرده‌اند اما هر موضوعی که باید در شورای عالی کار بررسی شود، باید در دستور جلسه قرار بگیرد.

به این ترتیب، امیدی نه تنها به ترمیم مزد در نیمه‌ی دوم سال نیست بلکه امیدی نیست که موضوع ترمیم مزد در نشست شورایعالی کار به شرط برگزاری، مطرح شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید