کارت‌های بانکی جمع می‌شود

کدخبر: ۶۰۰۷۸۴
پروژه تجمیع کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند در آینده‌ای نزدیک در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد.
کارت‌های بانکی جمع می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گفت وگوی خبری اظهار داشت: بیش از ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم است که به صورت میانگین، ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون از این تعداد کارت فعال هستند.

وی افزود: هزینه صدور بانکی در کشوهای دیگر بسیار بالا است اما در ایران صدور کارت هزینه ناچیزی دارد؛ البته از بعد سیاستگذاری این مساله یک آسیب تلقی می شود.

یکتا تصریح کرد: با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

وی گفت: کسانی که در بانک ملی حساب دارند می توانند در شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند. استفاده از کارت ملی اکنون در یک بانک امکان پذیر است اما استفاده از آن در دستگاه های شتاب امکان پذیر نیست.

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی افزود: برای کاهش حجم تعداد کارت های بانکی و ارائه خدمات نوین پرداخت، یک کد منحصربه فرد الکترونیکی ایجاد خواهیم کرد. این پروژه در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد و در مراحل آزمون است.

یکتا تصریح کرد: پنج بانک اکنون این خدمات را ارائه می دهند و در ادامه این خدمات گسترش خواهد یافت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید