خبر مهم درباره تولید خودروهای برقی و خودران در کشور

کدخبر: ۶۰۰۸۳۹
اقتصادنیوز: علی آبادی گفت: تولید خودروهای برقی و خودران نیز از برنامه‌های ما است و اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.
خبر مهم درباره تولید خودروهای برقی و خودران در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عباس علی‌آبادی امروز در حاشیه همایش نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان، در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمایی از تفاهم‌نامه بسته پیشخوان دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: ارزش این بسته ۱۵ هزار میلیارد تومان است که به عنوان گام اول برای شتاب‌دهی طرح‌های دانش‌بنیان برداشته شده است. با کمک این بسته می‌توان مسائل مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان را حل کرد که درنهایت سود آن به مردم خواهد رسید.

وزیر صمت افزود: البته تمام این بسته پول نیست بلکه ضمانت‌نامه و غیره است که در مجموع ارزش همه آن به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

علی‌آبادی گفت: تأمین مالی آن نیز از منابع شرکت‌های بزرگ، درآمدهای شرکت‌های بزرگ و همچنین منابعی که در قانون تعیین شده صورت گرفته و زمان استفاده از آن نیز تا پایان سال است.

به گفته وی، سامانه‌ای به این منظور طراحی شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در آن سامانه ثبت‌نامه کنند و شرایط خود را اعلام و از این تسهیلات استفاده کنند.

علی آبادی همچنین یادآور شد: تولید خودروهای برقی و خودران نیز از برنامه‌های ما است و اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

وزیر صمت در خصوص هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی نیز گفت» در دنیا روش‌های نوآورانه و نوظهوری در برداشت از معادن وجود دارد، لذا تلاش می‌کنیم ما هم به سمت استفاده از فناوری‌های نو در حوزه معدن حرکت کنیم تا بهره‌وری را افزایش دهیم. اکنون کمتر از ۵ درصد از پهنه‌های کشور در بخش معدن فعالند، لذا تلاش می‌کنیم این حداقل را به حداکثر برسانیم.

وی در رابطه با اکتشاف از معادن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شده است تا حضورشان را پررنگ‌تر کنند بنابراین تلاش می‌کنیم آنها را به سمت حرکت‌های نیازمحور سوق دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید