آمار عجیب واردات بنزین به کشور / برنامه دولت برای قیمت بنزین

کدخبر: ۶۰۱۲۴۴
اقتصادنیوز: یک‌ نماینده مجلس گفت: روزانه بیش از ۳۰ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شود که دولت و مجلس برنامه‌ای برای تغییر سهمیه بندی و قیمت بنزین ندارند
آمار عجیب واردات بنزین به کشور / برنامه دولت برای قیمت بنزین

به گزارش اقتصادنیوز ؛ مصرف بنزین در تابستان امسال رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کرد و به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است.

آنطور که علی‌اکبر نژادعلی گفته بود، ۱۳ درصد رشد مصرف بنزین داشتیم و میانگین مصرف بنزین امسال به ۱۲۰ میلیون لیتر در روز رسیده است.

در حالی که مسئولان از افزایش مصرف بنزین خبر می‌دهند، دیروز خبری به نقل از یک نماینده مجلس درباره میزان واردات بنزین منتشر شد. 

براساس اظهارات کاظم دلخوش اباتری به ایلنا، اکنون بیش از ۳۰ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم و متاسفانه به خاطر حاشیه‌هایی که بنزین دارد؛ دولت و مجلس هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارند.

به گفته نماینده صومعه سرا در مجلس، دولت و مجلس برنامه ای برای تغییر سهمیه بندی و قیمت بنزین ندارند، بنده طرح مربوط به تخصیص بنزین به فرد به جای خودرو را قبول ندارم، ما اکنون دچار کمبود بنزین هستیم چرا باید میزان تخصیص را افزایش دهیم؟ 

دلخوش اباتری تاکید کرده که ممکن است عده‌ای با طرح تخصیص بنزین به خانوار موافق باشند، اما بنده با این برنامه که اینگونه بنزین را در اختیار مردم‌ قرار دهیم مخالفم، زیرا قطعا کار را خراب‌تر می کند.

براساس اظهارات مطرح شده از سوی این نماینده مجلس حدود یک چهارم مصرف بنزین در کشور از راه واردات تامین می‌شود که در صورت تصویب تخصیص بنزین به خانوار با کمبود بیشتر بنزین روبرو و نیازمند واردات بیشتر آن خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید