رصد بازار؛

قیمت جگر گوسفند و گوساله اعلام شد

کدخبر: ۶۰۱۴۲۷
اقتصادنیوز: قیمت جگر روز به روز بالا می‌رود. یک ماه پیش هر کیلو جگر سیاه گوسفندی ۵۱۰ هزار تومان بود، و اکنون به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.
قیمت جگر گوسفند و گوساله اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین،  قیمت جگر به صورت روزافزون بالا می‌رود. در حالی که طبق نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار، یک ماه پیش هر کیلو جگر سیاه گوسفندی ۵۱۰ هزار تومان بود، در حال حاضر به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است. جگر سیاه گوساله هم که هر کیلوی آن ۳۴۰ هزار تومان بود الان به ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 این در حالی است که قیمت‌ها در قصابی‌های سطح شهر و سوپرهای گوشت آنلاین بیشتر است به طوری که هر کیلو جگر سیاه گوسفندی بیش از ۸۰۰ هزار تومان هم به فروش می‌رود. میانگین قیمت هر کیلو جگر سیاه گوساله هم ۵۵۰ هزار تومان است.

به تبع افزایش قیمت جگر خام، قیمت جگر کبابی نیز افزایش یافته است. سال گذشته، همشهری آنلاین یک گزارش میدانی از میدان بهمن (راسته جگرکی‌های تهران) داشت که قیمت هر سیخ جگر در این راسته بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان بود. در حال حاضر، قیمت هر سیخ جگر در سطح شهر تهران بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان است.

جگر کمیاب است

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران در مورد وضعیت بازار جگر گفت: وضعیت اصلا مناسب نیست چون کشتار نیست و جگر کمیاب است و ما نمی‌توانیم به تقاضا پاسخ دهیم.

غلامحسن شیرازی در مورد میزان تقاضا برای مصرف جگر بیان کرد: تقاضا بالاست و عرضه بسیار کم  به طوری که ما فقط می‌توانیم ۱۰ درصد از حجم تقاضا را پاسخ دهیم و ۹۰ درصد دیگر بی‌پاسخ می‌ماند.

 

شیرازی در مورد علت افزایش قیمت جگر گفت: قیمت‌گذاری دست ما نیست اما زمانی که کمبود هست مسلم است که قیمت‌ها بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران البته به نقش قصابی‌ها در گرانی قیمت جگر نیز اشاره و بیان کرد: جگر باید مستقیم به جگرکی‌ها داده شود و نباید اصلا به قصابی‌ها داده شود چون قصابی‌ها جگر را به قیمت گزاف به مردم عرضه می‌کنند.

شیرازی در مورد قیمت هر سیخ جگر کبابی هم گفت: در تهران قیمت هر سیخ جگر بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان است که علت این تفاوت، به وزن جگری که به سیخ کشیده می‌شود بستگی دارد، به طوری که برخی‌ها ۲۵ گرم و برخی دیگر برای جلب نظر مشتری ۳۰ گرم جگر به سیخ می‌کشند و آن را گران‌تر می‌فروشند.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه تهران در مورد راهکار کنترل قیمت جگر بیان کرد: در حال حاضر، واردات گوشت انجام می‌شود در حالی که بهتر است به روال ایام قدیم، گوسفند زنده وارد کشور شود و اینجا کشتار شود در این صورت هم گوشت و هم آلایشات دامی فراوان می‌شود و به این ترتیب قیمت‌ها در این بخش هم پایین می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید