عربستان در آستانه کسری بودجه/قیمت بالای نفت هم کمکی نکرد!

کدخبر: ۶۰۱۷۲۰
اقتصادنیوز: وزارت دارایی عربستان گزارش داد، عربستان حتی با وجود قیمت بالای نفت، در سال مالی 2024-2023 در آستانه مواجهه با کسری بودجه است.
عربستان در آستانه کسری بودجه/قیمت بالای نفت هم کمکی نکرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دارایی عربستان اعلام کرد، با وجود قیمت بالای نفت، عربستان در سال مالی 2024-2023 در آستانه مواجهه با کسری بودجه است.

اسلام آباد مشتری نفت ارزان روسیه شد/ محموله 100 هزار تنی نصیب بزرگترین پالایشگاه‌ خصوصی پاکستان شد

به نوشته رویترز، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، درحالی که قبلا اعلام شده بود، بودجه با مازاد 0.4 درصدی مواجه خواهد شد، اما اکنون کسری 2 درصدی پیش‌بینی شده است. همچنین رشد تولید ناخالص داخلی نیز 0.03 درصد برآورد شده است.

اظهارات نماینده مجلس تکذیب شد / واردات بنزین صحت ندارد؟

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، این کسری بودجه به دلیل برنامه‌های انبساطی ریاض ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد، این برنامه‌ها به اندازه کافی انبساطی هستند تا اثر افزایش قیمت نفت را خنثی کنند.

در عین حال، ریاض خود را برای بهره‌برداری از بازارهای بدهی بین‌المللی به منظور«تقویت موقعیت عربستان در بازارهای بین‌المللی» آماده می‌کند.

افزایش کنونی قیمت نفت به عربستان کمک خواهد کرد تا درآمد بیشتری داشته باشد و درآمدهای بودجه‌ای این کشور به 1.18 تریلیون ریال یا 310 میلیارد دلار رسیده که بیش از پیش‌بینی قبلی 1.13 تریلیون ریالی یا 300 میلیارد دلاری است.

با این حال، ارقام به روز شده درآمدها کمتر از درآمدهای سال گذشته است که برابر با 1.268 تریلیون دلار یا 340 میلیارد دلار بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید