این خانه‌ها گران نمی‌شوند

کدخبر: ۶۰۲۸۹۸
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: واحدهای مسکن ملی در شهر پردیس هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند و براساس همان قیمتی که پیش از این اعلام شده بود در حال ساخت است و قیمت‌‌ها همان قیمت‌هایی است که در جلسه شورای عالی به تصویب رسیده است.
این خانه‌ها گران نمی‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل محبت خواه، مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: واحدهای مسکن ملی در شهر پردیس هیچ افزایش قیمتی نداشته اند و براساس همان قیمتی که پیش از این اعلام شده بود در حال ساخت است و قیمت‌‌ها همان قیمت‌هایی است که در جلسه شورای عالی به تصویب رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس، قیمت تمام شده ساخت این واحدها هنوز اعلام نشده و قطعی نیست و متقاضیان این واحدها به حرف های دلالان و سوداگران در این بخش توجهی نکنند. چرا که این افراد قصد دارند واحدهای متقاضیان را با قیمت های پایین خریداری کرده و آنها را بعد از چند وقت با قیمت های بالاتر به فروش برسانند.

او می گوید: متقاضیان برای اتمام این واحدها باید هرچه سریعتر آورده های خود را تکمیل کنند چرا که بدون پرداخت آورده امکان اتمام واحد وجود ندارد و اگر  متقاضی آورده خود را تکمیل نکند امکان حذف آن وجود دارد.

پیش از این یکی متقاضایان مسکن ملی پردیس در قالب شهروند خبرنگار گفته بود: باسلام، بنده از متقاضیان مسکن ملی پردیس هستم. زمان دولت قبل ثبت نام مسکن ملی آغاز شد و ما هم ثبت نام کردیم ابتدا قرار بود با متری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واحد‌های آپارتمان را با ما محاسبه کنند، اما این نرخ هر سال افزایش پیدا کرد و به ما گفته شد قیمت واحد‌ها به روز باید محاسبه شود و در نهایت پرداختی هر متقاضی بدون وام الان حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و اگر وام ۵۰۰ میلیون تومانی را نیز محاسبه کنیم قیمت تمام شده هر واحد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌شود.  حدود ۵۰۰ میلیون تومان آن جهت محوطه سازی، کندن کوه و ... دریافت می‌کنند.

اگر ما این مبلغ را داشتیم همین الان می‌توانستیم یک واحد آپارتمان تهیه کنیم و در مسکن ملی ثبت نام نمی‌کردیم. دولت الان هر متر از مسکن ملی را حدودا ۶ و نیم میلیون اعلام کرده است مسکن ملی که یه درصدی از آن در این دو سه سال با مصالح و هزینه‌های کمتر از الان ساخته شده طبیعتا باید کمتر از ۶ ونیم میلیون شود. اکنون متقاضیان ملی پردیس حدود ۳۰۰ میلیون پرداخت کرده اند، اما تا اردیبهشت ماه امسال گفته شده ۷۰۰ میلیون آورده باید واریز شود. اما الان گفته شده آورده نهایی باید حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید باشد.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان در ۲ - ۳ سال گذشته به سختی آورده ۲۰۰ میلیون تومان را تهیه کردند و الان تهیه این مبالغ سخت‌تر هم می‌شود خواهش میکنم. این موضوع را پیگیری کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید