مهلت قانونی اعلام قیمت گندم تمام شده اما وزیر خبر ندارد!

کدخبر: ۶۰۲۹۳۷
اقتصادنیوز: کشاورزان نمی‌دانند که قیمت قیمت خرید تضمینی گندم، جو و کلزا برای سال زراعی جدید چقدر خواهد بود. این در حالی است که فصل زراعی در خیلی از مناطق آغاز شده است.
مهلت قانونی اعلام قیمت گندم  تمام شده اما وزیر خبر ندارد!
به گزارش اقتصادنیوز، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران به تابناک  گفت: فصل زراعی در خیلی از مناطق آغاز شده و در حال آماده سازی بستر‌های لازم برای کشت هستند. واقعا نمی‌دانم که چرا قانون در این باره اجرا نمی‌شود. این در حالی است که نمایندگان مجلس نیز در مقام ناظر بر حسن اجرای قانون باید به این مساله توجه داشته باشند، ولی نمایندگان در این باره هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند. باید سوال کنند که چرا قانونی که در سال ۱۳۹۹ توسط همین مجلس مصوب شد (بر این نکته تاکید دارد که وزیر جهاد کشاورزی تا یک هفته پس از تصمیم شورای قیمت گذاری، باید نرخ خرید تضمینی را قبل از شروع سال زراعی مصوب و ابلاغ کند) اجرا نمی‌شود؟

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور افزود: بنابراین بعد از مصوبه شورا، رئیس این شورا یک هفته زمان دارد که قیمت را ابلاغ کند، ولی الان نزدیک به یک ماه می‌شود که خبری نشده است.

ایمانی در خصوص قیمت ۱۹۵۰۰ تومانی نیز گفت: این نرخ بر مبنای تورم ۳۰ درصد محاسبه و لحاظ شده است؛ بنابراین اگر تورم تا اسفندماه با تغییراتی همراه شود، قرار بر این شده است که مازاد بر تورم هم باید در قیمت اسفندماه لحاظ شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید