بازگشایی سامانه به مدت سه روز؛

فوری/ این خودروها را امروز به قیمت مبدا بخرید

کدخبر: ۶۰۴۰۴۲
اقتصادنیوز: براساس اعلام مدیران سامانه فروش خودرو، در این مرحله 6 خودروی کیا سلتوس، جتا VS7، هیوندای النترا، چانگان CS55، هیوندای Creta و زوتی DL5 قابل انتخاب شدن از سوی متقاضیان است.
فوری/ این خودروها را امروز به قیمت مبدا بخرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، سامانه یکپارچه فروش از امروز به روی مخاطبانی که در مرحله اول فروش محصولات برندهای جهانی خودروساز اسامی شان اعلام شده باز می شود و آنها می توانند نسبت به انتخاب خودروی خود از میان 6 خودروی خارجی در دسترس اقدام کنند.

 خودروهای وارداتی یک مرحله دیگر به بازار نزدیک شدند. سامانه یکپارچه فروش خودرو از امروز به مدت سه روز، از امروز 23 مهر (یکشنبه) تا 25 مهر سال جاری (سه شنبه) به روی متقاضیانی که توانسته بودند در مرحله فروش محصولات وارداتی از مسیر سامانه صمت نام نویسی کرده و بعد از قرعه کشی اسامی آنها مشخص شود، باز خواهد شد.

براساس اعلام مدیران سامانه فروش خودرو، در این مرحله 6 خودروی کیا سلتوس، جتا VS7، هیوندای النترا، چانگان CS55، هیوندای Creta و زوتی DL5 قابل انتخاب شدن از سوی متقاضیان است.

متقاضیان می توانند بر اساس اولویت های خود سه خودرو را از میان 6 خودروی عرضه شده انتخاب کنند. در اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی تاکید شده متقاضیان جدید توجه داشته باشند در این مرحله هیچ گونه ثبت نام جدیدی اتفاق نمی افتد و تنها متقاضیان پیشین که در اسفند سال گذشته در ساماننه ثبت نام کرده و بعد از قرعه کشی اسامی آنها اعلام شده می توانند نسبت به انتخاب خودروهای مورد نظر خود اقدام کنند. نکته مهم دیگر در مورد قیمت خودروهای وارداتی این است که عرضه شده این است که قیمت های درج شده در سامانه یکپارچه قیمت علی الحساب است و هنوز قیمت قطعی این خودروها اعلام نشده است.

قیمت علی الحساب اعلامی برای کیا سلتوس یک میلیارد و 800 میلیون تومان است. جتا VS7 نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 650 میلیون تومان در دسترس متقاضیان است. طرفداران هیوندای النترا برای در اختیار گرفتن این خودرو باید به قیمت علی الحساب آن که یک میلیارد و 600 میلیون توجه کنند. دیگر محصول برند هیوندای یعنی Creta نیز با قیمت علی الحساب یک میلیارد و 300 میلیون تومان در این طرح فروش حضور دارد. چانگان CS 55 و زوتی DL5 به ترتیب با قیمت های علی الحساب یک میلیارد تومان و 770 میلیون تومان از سوی متقاضیان قابل خریداری است. متقاضیان برای ثبت نام باید 50 درصد قیمت علی الحساب اعلامی در سامانه را واریز کرده تا شرکت های وارد کننده نسبت به انعقاد قرار داد با آنها اقدام کنند. قیمت علی الحساب، قیمت این خودروها در مبدا ورودی است و هنوز  هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

البته قیمت های قطعی این خودروها بعد از بررسی توسط اعضای شورای رقابت نهایی و اعلام خواهد شد. چنانچه متقاضیان ثبت نام کنند اما واریز وجه را در بازه زمانی تعیین شده، انجام ندهند، این اقدام آنها به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌شود.

این اطمینان به متقاضیان داده که موعد تحویل خودروهای وارداتی حداکثر سه ماه از زمان نعقاد قرارداد متقاضی با شرکت وارد کننده است. از این رو به شرکت های واردکننده هشدار داده شده تا در بازه زمانی تعیین شده، نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

البته سامانه یکپارچه خیال متقاضیان را راحت کرده و تاکید کرده در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای منعقد شده میان متقاضی و شرکت واردکننده، مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و همچنین دستورالعمل های صادره در این خصوص خواهند شد. متقاضیان خردی خودروهای وارداتی توجه داشته باشند، قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نیست.

سامانه یکپارچه فروش خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو اقدام خواهد کرد.

در اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش تاکید شده آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی چانگان با مدل CS 35 plus که هنوز دعوت نامه ای از شرکت سایپا دریافت نکرده‌ و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام کنند.

البته خریداران چانگان CS 35 پلاس در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان انتخابی خود را حفظ خواهند  همچنین در صورت لغو سفارش قبل و عدم امکان تخصیص خودرو به ایشان با توجه به تعداد قابل عرضه اولویت های قبلی حفظ می شود. تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS۳۵ plus، خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت ها صورت نخواهد گرفت.

در بخش پایانی اطلاعیه سامانه یکپارچه به متقاضیان خرید خودرو اعلام شده این طرح فروش خودرو حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید