عرضه مازاد تولید خودروسازان در سامانه ؛

اتفاق بی سابقه در سامانه یکپارچه فروش خودرو/ خریداران سورپرایز شدند

کدخبر: ۶۰۴۴۲۲
اقتصادنیوز: سامانه یکپارچه از دیروز بازگشایی شده اما تفاوت این نوبت با نوبت های قبلی در آن است که در این مرحله صرفا از محل افزایش تولید و ظرفیت های مازاد شرکت ها، خودرو عرضه شده است.
اتفاق بی سابقه در سامانه یکپارچه فروش خودرو/ خریداران سورپرایز شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سامانه یکپارچه فروش خودرو دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از دوشنبه ۲۴ مهر ماه عرضه خودرو از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد خودروسازان البته بدون اجبار آغاز شده است، به شکلی که با اعلام شرکت‌ها مازاد تولید در سامانه عرضه می‌شود.

در واقع در این دور که تا پنجشنبه ۲۷ مهر ماه ادامه دارد خودروسازان نه به صورت دستوری بلکه تنها خودروهایی که یا افزایش تولید داشته‌اند و یا ظرفیت مازاد شرکت محسوب می‌شدند عرضه خواهند شد. بر همین اساس نیز دو خودروساز داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا در این دور خودرویی عرضه نکرده‌اند.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو در این ارتباط تاکید کرده است که «این نوع جدیدی از عرضه خودرو در سامانه است که در آن خودروساز بر اساس مازاد تولید خود می‌تواند خودرو عرضه کند. آغاز کار این روش عرضه جدید با چهار شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور پارسیان رقم می‌خورد.»

۹ محصول عرضه شده از سوی ۴ خودروساز مونتاژی به شرح جدول زیر است. این محصولات در قالب فروش فوق العاده (تحویل ۳ ماهه) عرضه خواهند شد. 

شرکت نام خودرو
مدیران خودرو Arrizo 6PROExcellent
مدیران خودرو FX Premium
مدیران خودرو C55 ProIE
کرمان موتور JACS3
کرمان موتور JACS4
کرمان موتور JACS5
کرمان موتور KMC JV
صنایع خودروسازی ایلیا YV دایون
سانیا موتور پارسیان X35

نکته مهم آنکه همه افرادی که تاکنون دعوتنامه برای ایشان صادر شده و یا خرید خودرو داشته اند، مشمول این طرح نیستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید