​برنامه وزارت کار برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی

کدخبر: ۶۰۵۳۸۶
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه‌های هدف‌گذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.
​برنامه وزارت کار برای ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ «محمود کریمی‌بیرانوند » معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیدر چهل‌‌و‌‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و سومین جلسه در دولت سیزدهم که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به تشریح اقدامات شاخص در این حوزه پرداخت و گفت: تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه‌های ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱، انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه به‌صورت جداگانه با بانک‌های عامل(توسعه تعاون، رفاه کارگران، کشاورزی و پست بانک) از جمله اقدامات در این حوزه است.

وی مانع‌زدایی و تسهیل‌گری در صدور مجوزهای مشاغل خانگی، توسعه و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی به تعداد ۶۲۲ رشته شغلی و تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی در ٢٠ استان را از دیگر اقدامات انجام‌شده در دولت سیزدهم بیان کرد.

کریمی‌بیرانوند با اشاره به دیگر اقدامات شاخص مشاغل خانگی اظهار کرد: اعطای اینماد(نماد اعتماد الکترونیک) به دارندگان مجوز مشاغل خانگی، ایجاد و راه‌اندازی ۵۱۲ نمایشگاه و بازار عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در کشور و ایجاد بیش از ۷۰۰ شبکه و زنجیره تأمین از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از کسب رتبه اوّل صدور مجوزها در بین دستگاه‎های اجرایی خبر داد و خاطرنشان کرد: تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی برنامه‌های هدف‌گذاری ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲، تهیه و تدوین «دستورالعمل نظارت بر مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط» با رویکرد تقویت نظارت‌های پسینی، ایجاد و تشکیل اتحادیه کشوری تعاونی‌های تأمین‌ نیاز، طراحی و ایجاد اپلیکیشن و فروشگاه‌های مجازی مشاغل خانگی از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های «رفاه کارگران» و «مهر ایران» در راستای طراحی پلتفرم فروش و خرید تضمینی محصولات تولیدی را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه مشاغل خانگی خواند و ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای فرهنگی عمومی و کارگروه ساماندهی مُد و لباس، همکاری و مشارکت در زمینه ساماندهی و همیاری کسب‌و‌کارهای خانگی حوزه مد و لباس و راهبری ایجاد و توسعه برند مشاغل خانگی از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

چهل‌و‌هشتمین نشست ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با دستور کار بهبود، توسعه و تعیین سیاست‌های اجرایی در حوزه مشاغل خانگی در دستگاه‌های عضو و تصمیم‌گیری در این حوزه به ریاست «سیدصولت مرتضوی» صبح امروز، یک‌شنبه ۳۰ مهرماه در مجموعه فرهنگی‌ورزشی تلاش برگزار شد.

در این نشست، سهم بانک‌های عامل و میزان تعهدات بانک‌ها در حوزه مشاغل خانگی و سهم تعهدات هر یک از دستگاه‌های عضو این ستاد در این حوزه مشخص گردید و تفاهم‌نامه‌های مرتبط با حمایت از توسعه مشاغل خانگی با بانک‌های رفاه کارگران و مهر ایران به امضاء رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید