بازار سکه و طلا شوکه شد/ توصیه مهم به خریداران

کدخبر: ۶۰۵۷۲۷
اقتصادنیوز: در حالی قیمت سکه امامی در ابتدای مهرماه در رقم ۲۷ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان قرار داشت، امروز یک کانال بالا رفته و به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. این یعنی خریداران سکه در طول یک ماه گذشته یک میلیون و ۴۶ هزار تومان سود کرده‌اند.
بازار سکه و طلا شوکه شد/ توصیه مهم به خریداران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  با وجود فرار و فرودهای بسیار سکه و طلا در بازار در طول یک ماه گذشته، اما در نهایت سکه در کانال ۲۸ میلیون تومان و طلا در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در روز ابتدایی آبان ماه تثبیت شد.

در حالی قیمت سکه امامی در ابتدای مهرماه در رقم ۲۷ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان قرار داشت، امروز یک کانال بالا رفته و به قیمت ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است. این یعنی خریداران سکه در طول یک ماه گذشته یک میلیون و ۴۶ هزار تومان سود کرده‌اند.

این ارقام در شرایطی است که بازار سکه در نیمه مهرماه به اوج قیمتی و نزدیک به کانال ۳۲ میلیون تومان رسیده است. به دلیل ریسک‌های سیاسی منطقه‌ای و افزایش بهای طلا در بازار جهانی، هفدهم مهرماه قیمت سکه به حدود ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

طلا ۹۲ هزار تومان گران شد

در این میان، قیمت طلا در بازار به ۲ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان رسیده است. این عدد در حالی است که در ابتدای مهرماه هر گرم طلای ۱۸عیار به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان به فروش می‌رفت‌. این یعنی قیمت طلا در این مدت ۹۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. البته هفدهم مهرماه هر گرم طلای ۱۸عیار، مرز ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار تومان را رد کرده بود.

پیش‌بینی جدید از قیمت طلا و سکه

در این شرایط، فعالان بازار اعتقاد دارند که نوسان شدید قیمت‌ها در بازار، موجی از کاهش تقاضا را رقم زده است، به طوری که سکه‌بازان و حتی خریداران طلا، در شرایط کنونی فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد از افزایش قیمت‌های دو هفته اخیر کاهش پیدا کرده، پیش‌بینی کرده است قیمت طلا و سکه تا پایان هفته نوسان یک تا ۳ درصدی داشته باشد.

وی درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفته است: در دو هفته اخیر، سه روز اول بحران فلسطین بازار نوسان چشمگیری داشت قیمت سکه ۳ و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و طلا نیز ۱۳۰ هزار تومان گران شد اما پس از آن ۵۰ درصد این افزایش قیمت کاهش یافته است.

بذرافشان با بیان اینکه قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده، به کاهش تقاضا در بازار اشاره کرده و متذکر شده است: شرایط بازار التهابی نیست و مطلوب است تشدید تقاضا رخ نداد و وضعیت به سمت ثبات می‌رود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت ها در روزهای پایانی هفته نیز گفته است: تا روزهای پایان هفته نباید نوسانی داشته باشیم، اگر اتفاقی در بازارهای جهانی رخ ندهد، در بازارهای داخلی هم نوسان ارز نباشد با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد تغییرات یک تا ۳ درصدی در بازار محتمل است که امری طبیعی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید