گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار سکه تهران،

بازار سکه خالی از خریدار شد؟ / پیش بینی قیمت سکه امروز ۳ آبان

کدخبر: ۶۰۵۸۸۹
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی روز گذشته با توجه به ثبات نسبی نرخ دلار نوسان قابل ملاحظه ای را ثبت نکرد؛ به نظر می‌رسد سکه بازان سعی می‌کنند بعد از روشن‌شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در موقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.
بازار سکه خالی از خریدار شد؟ / پیش بینی قیمت سکه امروز ۳ آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در دومین روز آبان‌ماه تقریباً خالی از خریداران سکه امامی شد. آن طور که شواهد نشان می‌دهد دیروز خریدار در بازار سکه نایاب بودو فلز گران‌بهای داخلی نسبت به‌روز دوشنبه رنج شد و در حول‌وحوش ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید. به عقیده تحلیلگران اقتصادی دلیل اصلی ثبات قیمت سکه در تهران ناشی از درجازدن قیمت دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تا محدوده ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان بود.

در معاملات پشت خطی سه‌شنبه‌شب هم کمتر کسی تمایل به خرید سکه امامی داشت. به نظر می‌رسد سکه بازان سعی می‌کنند بعد از روشن‌شدن مسیر حرکتی نرخ دلار در موقعیت خرید یا فروش قرار بگیرند.

فعالان بازار می‌گفتند که ماندگاری سکه بالای مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است. به عقیده این دسته از معامله‌گران درصورتی‌که سکه بالای این محدوده باقی بماند احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل خواهد بود. البته به باور آنها شرط مهم برای نوسان صعودی نرخ سکه این است که قیمت دلار برخلاف دیروز مسیر رشد را دنبال کند. ین دسته از معامله گران باور دارند که عبور سکه از این مراحل نیازمند رونق گرفتن روند معاملات بازار دلار و فاندهای قوی خبری است. 

برخی از فعالان بازار با اشاره به اثر گذاری جنگ غزه بر بازار ارز و سکه می گویند اگر بین حماس و اسرائیل آتش‌بس شود احتمال ورود دلار به کانال ۴۹ هزار تومان بالاست و حتی می‌تواند به صورت هیجانی به کانال پایین‌تر هم برود. به عقیده آن‌ها طلا و سکه بیشتر از همه کاهش پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌گویند همان‌طوری که جنگ بازار سکه و طلا را بیشتر از دلار تکان داد، آتش‌بس این دو بازار را بیشتر کاهشی می‌کند. در این صورت طلای آبشده می‌تواند مرز حمایت مهم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خود را از دست بدهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید