درخواست بازنشستگان از مجمع تشخیص / برنامه مجمع برای حقوق بازنشستگان

کدخبر: ۶۰۶۰۰۴
اقتصادنیوز: رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به دیدار اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما اطلاع دادیم که براساس برنامه هفتم توسعه عملا اموال ما بازنشستگان که براساس فتوای صریح رهبر انقلاب مصداق «حق الناس» است، توسط دولت تصاحب می‌شود.
درخواست بازنشستگان از مجمع تشخیص / برنامه مجمع برای حقوق بازنشستگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ علی دهقان کیا (رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) از دیدار اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی با صادق آملی لاریجانی (رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) در رابطه با مفاد مربوط به صندوق‌های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه خبر داد. 

دهقان‌کیا در این رابطه اظهار کرد: صبح امروز (چهارشنبه سوم آبان‌ماه) در دیداری که اعضای کانون بازنشستگان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتند، نکاتی در مورد مسئله سازمان تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه در حضور ایشان مطرح کردند. 

وی افزود: نمایندگان بازنشستگان در این دیدار با اشاره به «درحال تصویب بودن برنامه هفتم توسعه» به ایشان گفتند که بهتر است قبل از تبدیل شدن این برنامه به قانون تبدیل شود، به حضور رئیس مجمع تشخیص برسیم و در رابطه با نسبت این برنامه درمورد بازنشستگان با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی سخن بگوییم. 

دهقان‌کیا ادامه داد: ما در جلسه تاکید کردیم که از آنجا که خود شما (آیت الله آملی لاریجانی) در تدوین سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و ابلاغ آن توسط رهبر انقلاب نقش داشتید و باتوجه به اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی ابتدا نظر مجمع تشخیص بوده است و سپس توسط رهبری به قوا ابلاغ شده، می‌خواستیم این نکته را یادآور شویم که اصلا سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری که مورد تایید مجمع تشخیص بوده، در تدوین برنامه هفتم توسعه لحاظ نشده و اتفاقا برخلاف آن است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: در ادامه این جلسه، این نکته یادآوری شد که دولت‌ها از سال‌ها پیش به دنبال به دست آوردن کنترل کامل صندوق تامین اجتماعی بوده و به مرور در دهه‌های گذشته در این زمینه از طریق گسترش کنترل و مدیریت خود و به حاشیه بردن نقش شرکای اجتماعی کارگری و کارفرمایی در سازمان تامین اجتماعی و انحلال شورای عالی تامین اجتماعی تلاش کرده‌اند. این تلاش در برنامه هفتم توسعه نیز با قدرت ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: ما به ایشان اطلاع دادیم که براساس برنامه هفتم توسعه عملا اموال ما بازنشستگان که براساس فتوای صریح رهبر انقلاب مصداق «حق الناس» است، توسط دولت تصاحب می‌شود.

دهقان‌کیا در ادامه با شرح وقایع این جلسه بیان کرد: ما بازنشستگان تاکید کردیم که اکنون درباره مزد نیز قانون اجرا نمی‌شود و در کشور این سلیقه‌ها هستند که به جای قانون جاری می‌شوند. 

این نماینده بازنشستگان شهر تهران در رابطه با پاسخ‌های آملی لاریجانی در این جلسه گفت: آیت الله لاریجانی نیز در سه بخش مباحث خود را مطرح کردند. ما نیز در پاسخ به ایشان تاکید کردیم که ما بازنشستگان در مباحث حساس سازمان تامین اجتماعی (مانند بانک رفاه و واگذاری‌ها) به عنوان شرکای اجتماعی می‌خواهیم در جلسات و نشست‌های تصمیم‌گیری حضور داشته باشیم. ایشان نیز گفتند که از حضور ما بازنشستگان در این جلسات و نشست‌ها و کمیسیون‌ها استقبال می‌کنند و پذیرای ما در جلسات کمیسیون اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. 

وی ادامه داد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این جلسه گفتند که شما نمایندگان بازنشستگان می‌توانید مطالب و نکات خود را به صورت مکتوب به ما در مجمع بدهید و ما به اطلاع آقایان ذوالقدر و محسن رضایی در جلسات کمیسیون‌های مربوطه جهت بررسی ارجاع می‌دهیم. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه به رئیس دفتر خویش نیز سفارش کردند که از ما نمایندگان بازنشستگان حتما در جلسه هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت به عمل آید تا در رابطه با بحث برنامه هفتم توسعه گفتگو صورت بگیرد. ایشان همچنین اظهار کردند که نظرات ما را به دولت، مجلس و شورای نگهبان انتقال خواهند داد زیرا اگر مواردی مخالف نظر شورای نگهبان باشد، مجلس باید آن را اصلاح کند و در صورت‌ عدم توافق این شورا و مجلس ما در مجمع تشخیص مصلحت به‌صورت قانونی می‌توانیم ورود کنیم. 

دهقان‌کیا تصریح کرد: راه دیگری که ایشان مطرح کرد این بود که به صورت دوستانه این نکات را در جلسات با رئیس مجلس و رئیس محترم جمهور یادآور شوند تا در تصمیمات پیرامون برنامه هفتم مدنظر قرار گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید