سپاه وارد طرح ملی مسکن شد

کدخبر: ۶۰۶۱۶۹
اقتصادنیوز: وزیر کشور گفت: بالغ بر 4 میلیون و 160 هزار مسکن در دستور کار دولت قرار دارد که سپاه به سهم خود ساخت مسکن در قالب نهضت ملی را آغاز کرده و حدود 1300 خانه در دستور کار دارد که 144 خانه امروز افتتاح شد.
سپاه وارد طرح ملی مسکن شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح فاز نخست پروژه مسکن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: استان مرکزی و شهر اراک یک شهر پیشرو در مسائل صنعتی است که با حل مشکلات برخی از واحدهای صنعتی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان خواهیم بود چراکه خودکفایی که صنایع استان در رشته‌های مختلف برای کشور ایجاد می‌‌کند حائز اهمیت است.

وی افزود: بحث نهضت ملی یک اتفاق مهم در کشور است، مسکن یک جای مقدس است و محل پرورش انسان‌ها، بالندگی و آرامش‌بخشی انسان‌هاست و ما ‌به مسکن نگاه قداست‌آمیزی داریم ‌به همین دلیل طهارت مسکن در آموزه‌های دینی اهمیت داده شده است.

وزیر کشور عنوان کرد: خانه‌سازی یکی از مباحث مهم در اقتصاد پیشران و حرکت اقتصادی است و به کار‌اندازی بیش از 200 صنعت کمک بسیاری است، خانه‌سازی می‌تواند صنایع را فعال و به اشتغال کمک کند و سبد خانوار را از نظر تورم کالاهای اساسی کاهش دهد.

وحیدی بیان کرد: براساس فرهنگ در مسائل اجتماعی از به هم پیوند دادن یک مجموعه شهر ایجاد می‌شود، خانه ساختن همانند شهر ساختن است و از اهمیت بالایی برخوردار است، شهر فرهنگ و هویت دارد و باید هویت شهر حفظ و تقویت شود بنابراین مسکن‌سازی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی قرار دارد.

وی ادامه داد: مسکن‌سازی در نهضت ملی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد به طوری که شخص رئیس جمهور ماهانه جلسه شورای مسکن را برگزار می‌کنند و امروز در همه کشور ساخت مسکن حمایتی، ساخت مسکن در بافت فرسوده، مسکن روستایی و مسکنی که سایر دستگاه‌ها تولید می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور عنوان کرد: بالغ بر 4 میلیون و 160 هزار مسکن در دستور کار دولت قرار دارد که تخصیص زمین و اقدامات اجرایی آغاز شده و باید به همت همگان به نتیجه برسد، سپاه به سهم خود ساخت مسکن در قالب نهضت ملی را آغاز کرده و حدود 1300 خانه در دستور کار دارد که 144 خانه امروز افتتاح شد و کار بسیار بزرگی است که بار بسیاری از دوش دولت برداشته می‌شود‌.

وحیدی تصریح کرد: فعالیت و اقدامات دولت سیزدهم باید به سمع و نظر مردم برسد، زحمات فراوان و خلاقیت و زنجیره‌های مختلفی شکل می‌گیرد که یک پروژه به سرانجام برسد بنابراین عموم مردم باید از اقدامات دولت اطلاع داشته باشند که دولت به دنبال رفع مشکلات است و همه نهادها در کنار مردم برای حل مشکلات قرار دارند چراکه مردم همواره حامی دولت بودند و این مهم باید به مردم نشان داده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید